A közösségi média mára nagy tömegek által használt platform,
Magyarországon is mintegy 6-7 millió közösségimédia-használó van, ebből mobilon közel 5 millióan csatlakoznak napi szinten
- mutatott rá az MTVA vezérigazgatója, hozzátéve: Magyarországon elsősorban a Facebook ilyen felület.
A közösségi médiában mindenki kialakít magáról egyfajta percepcionális valóságot és személyiséget, amely az objektív valóságtól némiképp eltér. A közösségi média interaktív, nagyon erős a visszacsatolás az adott baráti közösségben, és ez sokszor egyfajta véleménybuborékokat eredményez - fejtette ki Vaszily Miklós. A vezérigazgató megjegyezte: a közelmúltban sok példát lehetett látni, hogy mindez akár a kultúra, a sport, vagy akár a politika terén nagyon furcsa helyzeteket eredményezhet és az objektív valósághoz képest nagyon eltérő valóságérzékeléseket kelt sokak számára.
A hagyományos média feladata, hogy objektív képet mutasson, és képes legyen arra, hogy ezt a közösségi média szereplőivel is megismertesse.
A hagyományos média szereplőinek feladata a közösségi média kialakulásával és megerősödésével többdimenzióssá vált. Saját platformján túl feladata az is, hogy a közösségi média platformjain eljuttassa azt az üzenetet, tartalmat, amelyet előállított - fejtette ki az MTVA vezérigazgatója.