A Magyar Nemzetnek Borbély Zoltán, a Hableány üzemeltetője, a Panorama Deck Kft. oldalán sértetti képviselőként fellépő ügyvéd felidézte:
Magyarországon eddig halálos közlekedési baleset miatt maximum 10 millió forintot ítéltek meg a hozzátartozóknak,
svájci és amerikai bíróságokon viszont ennél jóval több is járhat.
Az előzetes nyomozati adatok és a Viking Sigyn ukrán kapitánya elleni gyanúsítás azonban tartalmazza, hogy a svájci zászló alatt hajózó Sigyn anélkül, hogy személyzete felvette volna a Hableány személyzetével a kapcsolatot, előzte a magyar sétahajót, amit utolért, a tatját meglökte, majd maga alá gyűrte, és a víz alá süllyedt Hableányt legalább egyszer megforgatta a tengelye körül.
A 33 főből csak heten élték túl a balesetet.
A múlt heti kiemelés óta három embert még mindig keresnek.
A hajózási szabályzat értelmében már most egyértelműnek látszik a Sigyn személyzetének szabályszegése és a kapitány felelőssége
- írja a lap a halálos balesettel kapcsolatos nyomozásról. Mivel a kapitányt gyanúsították meg, ő minden bizonnyal a svájci hajó hajóhídján volt, ami egyszemélyi felelősségét csak erősíti.
Az szinte biztos a Magyar Nemzet szerint, hogy a dél-koreai áldozatok hozzátartozói svájci vagy amerikai választott bírósághoz fordulnak - erre a Viking Sigyn üzemeltetőjének svájci székhelye is feljogosítja őket -, amelyre egyébként a magyar áldozatok hozzátartozóinak is lehetősége van.
Közben a büntetőeljárás mellett újabb vizsgálat indult,
a Hableány kapitánya és matróza halála ugyanis munkahelyi balesetnek minősül,
és a munkavédelmi előírások szerint az illetékes fővárosi kormányhivatalhoz tartozó munkavédelmi és munkaügyi osztály feladata a történtek teljes körű vizsgálata, a felelősség megállapítása - folytatja a Magyar Nemzet.
A munkavédelmi vizsgálathoz természetesen a büntetőeljárás megállapításai éppúgy hozzájárulnak, mint a munkavédelmi felügyelők megállapításai, az igazságügyi szakértők bevonása pedig mindkettőhöz elengedhetetlen. Jelenlegi ismereteink szerint elsősorban a nautikai szakértőknek lehet ügydöntő feladata, hiszen az eddigi vizsgálatok sem a Viking Sigyn, sem a Hableány esetében nem állapítottak meg műszaki hibát, a katasztrófát emberi mulasztás okozta.
A hajótragédia három dél-koreai áldozatának holttestét továbbra sem találták meg. Pedig a kutatóegységek
minden emberileg megtehetőt elkövetnek,
napkeltétől napnyugtáig, szünet nélkül folytatják a keresést a folyón Budapesttől délre, a Mohács alatti magyar–szerb–horvát vízihatárig.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság vízirendőrei a Készenléti Rendőrséggel, valamint a koreai katonákkal, parti őrökkel és tűzoltókkal együttműködve
a Duna Budapesttől délre eső 215 kilométeres szakaszán kutatnak. A megfeszített munka kiterjed a folyóra, valamint annak ár- és hullámterületére egyaránt.
A hajókkal és motorcsónakokkal a vízen keresést folytatók állandó együttműködésben vannak a parti kutatást, illetve a légi felderítést végző rendőri egységekkel. Szisztematikusan, szünet nélkül végzik a kutatást
az összes bevethető hajóval és két halottkereső kutyával.