Benkő Tibor honvédelmi miniszter az átadó ünnepségen hangsúlyozta, hogy az egriek és a térség lakóinak évtizedes álma valósult meg a beruházással. A kormány célja minden megyeszékhelyet bekötni a gyorsforgalmi úthálózatba. Aláhúzta, hogy ez hozzájárul
az érintett városok és térségek gazdasági fejlődéséhez, emellett biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a közúti közlekedést.
Majd hozzátette, hogy Eger és környéke esetében mindez az idegenforgalom további erősödését is szolgálja.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára köszöntőjében arról beszélt, hogy a biztonságos, gyors és kényelmes elérés a sikeres gazdaságfejlesztés alapja, emellett a helyi életminőséget is meghatározó tényező. Továbbá hangsúlyozta, hogy
a közúti közlekedés-fejlesztési terveket a 2016-ban elindított, 3200 milliárd forintos keretösszegű útprogram összegzi,
a forrás nagyobb részét hazai költségvetésből teremti elő Magyarország.
Az államtitkár emlékeztetett rá, hogy
négy éve 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, Egerrel ez a szám 18-ra bővült.
Úgy fogalmazott, hogy a kivitelezés a gyorsforgalmi kapcsolattal még nem rendelkező városoknál is tart, és "minden józan számítás szerint" 2025-re mind a 23 település megközelíthetővé válik autópályán vagy autóúton, ezzel az ország gyorsforgalmi törzshálózata megközelíti a végleges kiépítés szintjét. Továbbá tájékoztatott, hogy a magyarországi sztrádák teljes hossza a jelenlegi 1500 kilométerről "jócskán 2000 kilométer fölé nő". Mosóczi László megjegyezte, hogy a kormány a közlekedésfejlesztési beruházásokkal
segít megalapozni a térségek gazdasági megerősödését és "kedvet csinál" a munkahely-teremtő beruházások betelepüléséhez.
Közlése szerint a személygépkocsival 2021 január 1-ig díjmentesen használható M25-ös. Az államtitkár elmondta, hogy az út és a kapcsolódó beruházások három év alatt épültek meg, és
azonnal érezhető változást hoznak Eger 52 ezer lakója és a város közvetlen környezetében élő, mintegy 85 ezer ember életminőségében, illetve -lehetőségében.
Kifejtette, hogy a beruházásnak köszönhetően rövidül a menetidő és javul a forgalombiztonság Eger és Budapest között.
Emellett a térség településein csökken az áthaladó forgalom zaja, a környezet terhelése és a balesetveszély.
Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője történelminek nevezve az átadás napját, azt mondta, évtizedek óta köztudott, hogy a megyeszékhely és a főváros közötti gyorsforgalmi összeköttetés megteremtése a feltétele annak, hogy Eger és környezetének fejlődése léptéket válthasson. Továbbá kijelentette, hogy ennek ellenére
a baloldali kormányok idején nem történt semmi, a szükséges források nem álltak rendelkezésre, és ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne M25-ös út
Majd hozzáfűzte, hogy az Orbán-kormány ezzel szemben "megígérte és megcsinálta".
Kitért arra is, hogy az 5 települést érintő út Füzesabony, Eger, Maklár, Andornaktálya, Nagytálya és Kerecsend tehermentesítése mellett
zöldebbé és környezetbarátabbá is teszi ezt a térséget, hiszen a kivitelezés során több mint 100 ezer fát és cserjét ültettek, és csaknem 880 ezer négyzetmétert füvesítettek be.
A képviselő leszögezte, hogy
az M25-ös út megépítése az egriek és környékbeliek közös célja volt, mára pedig közös sikerévé vált.
Végül új célnak nevezte az Egert elkerülő út építését, melynek megvalósításában - szavai szerint - ugyancsak számíthatnak a helybeliek a kormány támogatására.