Gyurcsány Ferenc azokat a fiatalokat akarja megnyerni, akik nem emlékezhetnek 2006-ra

Gyurcsány Ferenc, lemond, lemondás, 2009
Budapest, 2009. március 21. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, a Magyar Szocialista Párt (MSZP) elnöke beszédet mond az MSZP kétnapos tisztújító kongresszusán a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban. A miniszterelnök új kormány alakítását javasolta új kormányfő vezetésével. MTI Fotó: Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Évek óta megfigyelhető, hogy a Demokratikus Koalíció elnöke, Gyurcsány Ferenc minden lehetséges eszközt felhasznál annak érdekében, hogy megszólítsa és magához édesgesse a fiatalokat. Kezdetben ehhez a közösségi médiát használta, chatboton keresztül kezdett el a fiatalsággal kommunikálni, elindította az Instagram-oldalát, ezt követően pedig laza stílusban vonta be az érdeklődőket a politikai világába a YouTube-csatornáján, ahol többek között az őszödi beszédéről is magyarázkodott. A virtuális világ azonban nem bizonyult elegendőnek, ezért a fiatalok közé merészkedett, személyes beszélgetéseket szerveztek, ahol közös szelfiket készítettek, részt vett egy fiataloknak szóló poadcastben, újabban pedig nyári egyetemet szervez a 18-30 éves korosztálynak. Mindez nagyon tudatos: ők ugyanis koruknál fogva nem vagy csak kevéssé emlékezhetnek a 2006-os eseményekre, és arra, hogy utána hogyan bukott meg miniszterelnökként Gyurcsány, így potenciális szavazói lehetnek a DK-nak.
Vágólapra másolva!

Minden politikai formációnak komoly kihívást jelent a fiatalok megszólítása. A legtöbben közülük ugyanis nem érdeklődnek a politika iránt, sokan pedig tudatosan maradnak ki belőle. A közösségi és videómegosztó oldalakon viszont időnként, akarva-akaratlanul találkozhatunk politikai tartalmú hírekkel, hirdetésekkel. Ezért a legtöbb párt a közösségi média erejét kihasználva próbál beférkőzni az emberek, különösen a fiatalok látóterébe.

Ennek az éllovasa Gyurcsány Ferenc, aki elsőként próbálkozott a fiataloknál, a virtuális tér segítségét használva ehhez. Első lépésként chatbotot hozott létre, ahol különböző témákban írt a feliratkozóknak. Kezdetben a közvéleményt foglalkoztató kérdésekben osztotta meg véleményét, mint például a foci-vb, vagy éppen arról érdeklődött, hogy a chatpartnere hova jár bulizni.

Az EP-kampány idején pedig már a DK programját promotálta.

A DK elnöke a másik népszerű közösségi média platformra, az Instagramra is feliratkozott. Gyurcsány Ferenc itt már áttért a cukiskodásra, és olyan képeket osztott meg, amint hol kiscicát etet kézből, hol a kutyája társaságában dolgozik, vagy éppen a legkisebb fiával társasjátékozik. Gyurcsány Ferenc, úgy tűnik, minden részletre gondosan figyelt, ugyanis öltözködési stílusát is lazábbra, fiatalosabbra vette. Az öltönyt és nyakkendőt felváltotta a papucs, tornacipő, pulóver és a póló, hátha ettől szimpatikusabbá válik a laza politikus a fiatalok szemében.

Budapest, 2009. március 21. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök, a Magyar Szocialista Párt (MSZP) elnöke beszédet mond az MSZP kétnapos tisztújító kongresszusán a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban. A miniszterelnök új kormány alakítását javasolta új kormányfő vezetésével. Forrás: MTI/Illyés Tibor

A YouTube-on magyarázkodik

Ezután a YouTube- és a poadcast-szereplés is jött. A DK elnöke videóiban mutatta meg, hogy hogyan néz ki az irodája, mit süt karácsonykor, de a hírhedt őszödi beszédét is itt tüntette fel jó színben.

Az ország csődbevitelét lépésről lépésre bemutató kiszivárgott hangfelvételről azt mondta, hogy ez volt „Magyarország legőszintébb, legtisztességesebb, drámai beszéde", ami után a kormányát megpróbálták megpuccsolni. Az ezt követő szemkilövésekről pedig úgy nyilatkozott, hogy tudja, hogy a rendőrség ezt a helyzetet nem kezelte jól - ennek ellenére az akkori Budapesti Rendőr-főkapitányság vezetőjét, Gergényi Pétert az akkori baloldali főpolgármester, Demszky Gábor kitüntette.

A fiatalság megszólításának egy újabb eszköze azonban csak ezután következett. Egy fiatalok által készített poadcastben is szerepelt, ahol arról beszélt, hogy hogyan próbálja felvenni a fonalat a mostani generációval a közösségi média segítségével, és arról is vallott, hogy őt mennyire szeretik a fiatalok. Mint fogalmazott: „rossz, csúnya beszólások nem nagyon vannak." Itt azért érdemes egy pillanatra megállni, ugyanis tavaly a Pesti Srácok írt arról, hogy egy videófelvétel tanúsága szerint

Gyurcsányék fizethettek két fiatal lánynak a közös fotóért ezer forintot.

Amennyiben ez nem egy példa nélküli eset volt, nem csoda, hogy a fiatalok örömmel fotózkodnak a bukott miniszterelnökkel.

Májusban pedig azt a látszatot próbálta kelteni, hogy a fiatalok kiállnak mellette. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője korábban azt üzente a fiataloknak, hogy keressenek rá a volt kormányfőre és a kormányzására. Erre válaszul Gyurcsány is posztolt egy képet, amin a fiatalok üzennek Kocsis Máténak, ám hamar kiderült, hogy

a saját aktivistáit kérte meg, hogy álljanak ki mellette.

A bekebelezés következő szintje a Gyurcsány Egyetem

Úgy tűnik azonban, hogy Gyurcsány Ferencnek minden pénzt megér, hogy a fiatalokat valahogy maga mellé állítsa, legalábbis erre enged következtetni, hogy idén nyáron nyári egyetemet is szervez, aminek minden költségét állja.

A háromnapos DK-egyetemen a politika világába adnak bepillantást a diákoknak, ahol a politikusaikat is jobban megismerhetik, de a kommunikációs trükkök és stratégiaalkotás is a képzés részei.

A felvételhez egy tesztet kell kitölteni, amit maga Gyurcsány Ferenc fog kiküldeni a jelentkezőknek. Bebizonyosodni látszik tehát, hogy a DK elnöke tényleg a fiatalokban látja a párt potenciális szavazóit, akik nem emlékezhetnek arra, ahogy a Gyurcsány-kormány a csőd szélére vezette az országot.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!