Minden politikai formációnak komoly kihívást jelent a fiatalok megszólítása. A legtöbben közülük ugyanis nem érdeklődnek a politika iránt, sokan pedig tudatosan maradnak ki belőle. A közösségi és videómegosztó oldalakon viszont időnként, akarva-akaratlanul találkozhatunk politikai tartalmú hírekkel, hirdetésekkel. Ezért a legtöbb párt a közösségi média erejét kihasználva próbál beférkőzni az emberek, különösen a fiatalok látóterébe.
Ennek az éllovasa Gyurcsány Ferenc, aki elsőként próbálkozott a fiataloknál, a virtuális tér segítségét használva ehhez. Első lépésként chatbotot hozott létre, ahol különböző témákban írt a feliratkozóknak. Kezdetben a közvéleményt foglalkoztató kérdésekben osztotta meg véleményét, mint például a foci-vb, vagy éppen arról érdeklődött, hogy a chatpartnere hova jár bulizni.
Az EP-kampány idején pedig már a DK programját promotálta.
A DK elnöke a másik népszerű közösségi média platformra, az Instagramra is feliratkozott. Gyurcsány Ferenc itt már áttért a cukiskodásra, és olyan képeket osztott meg, amint hol kiscicát etet kézből, hol a kutyája társaságában dolgozik, vagy éppen a legkisebb fiával társasjátékozik. Gyurcsány Ferenc, úgy tűnik, minden részletre gondosan figyelt, ugyanis öltözködési stílusát is lazábbra, fiatalosabbra vette. Az öltönyt és nyakkendőt felváltotta a papucs, tornacipő, pulóver és a póló, hátha ettől szimpatikusabbá válik a laza politikus a fiatalok szemében.
Ezután a YouTube- és a poadcast-szereplés is jött. A DK elnöke videóiban mutatta meg, hogy hogyan néz ki az irodája, mit süt karácsonykor, de a hírhedt őszödi beszédét is itt tüntette fel jó színben.
Az ország csődbevitelét lépésről lépésre bemutató kiszivárgott hangfelvételről azt mondta, hogy ez volt „Magyarország legőszintébb, legtisztességesebb, drámai beszéde", ami után a kormányát megpróbálták megpuccsolni. Az ezt követő szemkilövésekről pedig úgy nyilatkozott, hogy tudja, hogy a rendőrség ezt a helyzetet nem kezelte jól - ennek ellenére az akkori Budapesti Rendőr-főkapitányság vezetőjét, Gergényi Pétert az akkori baloldali főpolgármester, Demszky Gábor kitüntette.
A fiatalság megszólításának egy újabb eszköze azonban csak ezután következett. Egy fiatalok által készített poadcastben is szerepelt, ahol arról beszélt, hogy hogyan próbálja felvenni a fonalat a mostani generációval a közösségi média segítségével, és arról is vallott, hogy őt mennyire szeretik a fiatalok. Mint fogalmazott: „rossz, csúnya beszólások nem nagyon vannak." Itt azért érdemes egy pillanatra megállni, ugyanis tavaly a Pesti Srácok írt arról, hogy egy videófelvétel tanúsága szerint
Gyurcsányék fizethettek két fiatal lánynak a közös fotóért ezer forintot.
Amennyiben ez nem egy példa nélküli eset volt, nem csoda, hogy a fiatalok örömmel fotózkodnak a bukott miniszterelnökkel.
Májusban pedig azt a látszatot próbálta kelteni, hogy a fiatalok kiállnak mellette. Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője korábban azt üzente a fiataloknak, hogy keressenek rá a volt kormányfőre és a kormányzására. Erre válaszul Gyurcsány is posztolt egy képet, amin a fiatalok üzennek Kocsis Máténak, ám hamar kiderült, hogy
a saját aktivistáit kérte meg, hogy álljanak ki mellette.
Úgy tűnik azonban, hogy Gyurcsány Ferencnek minden pénzt megér, hogy a fiatalokat valahogy maga mellé állítsa, legalábbis erre enged következtetni, hogy idén nyáron nyári egyetemet is szervez, aminek minden költségét állja.
A háromnapos DK-egyetemen a politika világába adnak bepillantást a diákoknak, ahol a politikusaikat is jobban megismerhetik, de a kommunikációs trükkök és stratégiaalkotás is a képzés részei.
A felvételhez egy tesztet kell kitölteni, amit maga Gyurcsány Ferenc fog kiküldeni a jelentkezőknek. Bebizonyosodni látszik tehát, hogy a DK elnöke tényleg a fiatalokban látja a párt potenciális szavazóit, akik nem emlékezhetnek arra, ahogy a Gyurcsány-kormány a csőd szélére vezette az országot.