Augusztus közepétől az erzsébetvárosi önkormányzat ideiglenes forgalmi rendet vezetett be a kerületben. A balul sikerült változtatások - tulajdonképpen labirintusszerű lett a belváros közlekedésének ez a része - alaposan megbolygatták az autósok életét, ráadásul a helyzetet súlyosbítja, hogy a baloldali városvezetés erre még rá is játszik. Nagyon úgy tűnik, hogy tudatosan pénzt akarnak kicsikarni az autósoktól.
Ugyanis egyes beszámolók szerint az elmúlt időszakban feltűnően gyakran bírságolták meg az autósokat a Wesselényi utca egyik kereszteződésénél, a Klauzál utca-Nyár utca közötti szakaszon.
Több olvasónk mellett erre panaszkodott Rónai Egon, az ATV kormánypártisággal nehezen vádolható műsorvezetője is, aki az elmúlt napokban szintén kapott egy nagyobb bírságot. "A Wesselényi utcában a 30-as szám előtt egy rövid utcasaroknyi részen megtiltották a behajtást, meg kell kerülni a tömböt (az egy park különben), és utána 30 méterrel odébb lehet folytatni az utat a Wesselényi utcában. Állítólag a helyiek anyáznak, nem tudom, a hivatalos ember mondta csekkel a kezében" - írta a közösségi oldalán felháborodva.
A változtatással évtizedes hagyományt rúgott fel az önkormányzat, hiszen az autósok megszokták, hogy a Wesselényi utcán végig lehet hajtani kitérő nélkül. Ahogy a fentiekből is kiderült, most, aki bekerül az utcába, csak jókora kerülővel tud kijutni onnan. De nem elég a logikátlan rendelkezés,
a jelek szerint az önkormányzat tudatosan, rendszerszerűen pénzt akar kiszedni az óvatlan autósokból.
A környéken lakók szerint a közterület-felügyelők ellepték a Wesselényi utcának ezt a szakaszát, reggel, délben, este jelen vannak, és sorra büntetik meg az erre haladókat. Úgy tudjuk, nem kis tételről van szó. Értesüléseink szerint a bírság összege 30 és 50 ezer forint között mozog.
Éppen ezért az erzsébetvárosi Fidesz-frakció levélben fordult Niedermüller Péter polgármesterhez. Mint írják, személyes egyeztetést követően azt az információt kapták, hogy a szóban forgó kereszteződésnél a közterület-felügyelők
naponta 20-30 autóst bírságolnak legalább 30 ezer forintra.
A nagyobbik kormánypárt többek között a következő kérdést tették fel Gyurcsány politikusának:
Megkérdezték tőle továbbá azt is, hogy ezek után is azt gondolja, hogy jó ötlet volt megváltoztatni a kerület forgalmi rendjét?
A levél végén pedig felszólították Niedermüllert, hogy az általa irányított önkormányzat hagyjon fel az autósok tudatos és folytatólagos megsarcolásával.
Majd azt követelték, hogy a tesztidőszakot követően az önkormányzat állítsa vissza az eredeti állapotokat. Ezt arra alapozva kérték, hogy "a változtatás nem megoldásokat, hanem felháborodást, elégedetlenséget eredményezett."
Előre szóltak, hogy ebből baj lesz
Augusztus 15-től vannak érvényben azok a változtatások, amellyel a főváros, illetve a VII. kerület csökkenteni kívánta a főváros egyes részein a gépjárművel való átjárhatóságot. Így Belső-Erzsébetvárosban a változtatások részeként a korábbi állapotokhoz képest több helyen tilos parkolni, valamint 250 új forgalmi táblát is felállítottak. Ezzel a Belső-Erzsébetváros nagy része Tempo 30-as övezetté alakul.
A kormánypártok helyi frakciója már a testületi ülések alkalmával jelezte, hogy helyismeretük, tapasztalatuk, kutatásaik és számításaik szerint a tervezett változtatások káoszt fognak okozni az érintett területen. Úgy látják, ez az elmúlt hetekben beigazolódott. "A forgalmi rend átalakítása átgondolatlanul, minden szakértelmet mellőzve, a lakosság és a kerületi vállalkozások bevonása nélkül történt, ezt tetézte, hogy az önkormányzat vezetése nem is kommunikálta megfelelően az érintettek felé" - írták.
Nem helyi sajátosság, hogy az autósokat büntetik, a jelenség rendszerszintű a fővárosban. Mint ismert, Karácsony Gergely főpolgármester elkötelezte magát a biciklisek mellett. A baloldali főpolgármester új kerékpársávok kialakítását rendelte el. A Nagykörúton elviselhetetlen dugók alakultak ki, ráadásul teljesen értelmetlenül, mert a biciklisávot alig használja valaki. Az iskolakezdés kezdete pedig teljes közlekedési káoszba fulladt.