Nem létező buszok alvázszámát írták bele a BKV buszbérlési közbeszerzését megnyerő, ciprusi offshore hátterű kamucég, a CR-Facilities pályázatába. Még az ajánlatban és a sémarajzban szereplő adatok is ellentmondtak egymásnak, tehát még arra sem ügyeltek, hogy legalább első látásra hitelesnek tűnjön az ajánlatuk - írja a lap.
Mint a lap írja, ez a BKV tenderén másodikként kihozott cég, a Truck-Trailer and Parts Kft. (TT&P) iratbetekintéséből derült ki több, további részletekkel együtt. A Tüttő Kata főpolgármester-helyettes egykori élettársa, Leisztinger Tamás nagyvállalkozó érdekkörébe tartozó CR-Facilities a "szakmai" ajánlatában
A Magyar Nemzet kérdéseire a BKV annyival intézte el a botrányos ügyet, hogy "a felvetéseket" a közbeszerzési eljárás során előzetes vitarendezésben, illetve jogorvoslati eljárásban vizsgálták, s az ezzel kapcsolatos dokumentumok a BKV honlapján, illetve az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben elérhetők. Ezen a ponton ugyanakkor fontos kiemelni, hogy
a később visszamondott szerződést október 30-án bizonyíthatóan megkötötte a BKV.
Mint a Magyar Nemzet megjegyzi, Láng Zsolt, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője a cikk megjelenését követően további kérdéseket tett fel Karácsony Gergely főpolgármesternek. Egyebek mellett arról, hogy a CR-Facilities valóban hasraütésszerűen, tényalap nélkül írt-e be adatokat az ajánlatába, illetve hogy hamis volt-e az offshore hátterű cég referenciája.
Tegnap a Magyar Nemzet alapján számoltunk be arról, hogy még referenciát sem szerzett a CR-Facilities, amely egy svájci vállalat számára kiállított ajánlást igyekezett eladni a sajátjaként