A BKV gyanús buszbérlési tenderéről kiderült újabb részletekből látszik, hogy a közbeszerzést megnyerő CR-Facilities Zrt. ellentmondásoktól hemzsegő ajánlatának nemhogy szakmailag értékelhető része nem volt, hanem számos adatot egyszerűen hasraütésszerűen írtak be. A BKV kamubuszbotrányában vesztes Truck-Trailer and Parts Haszongépjármű- és Alkatrész-kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (TT&P) kikérte a CR-Facilities szakmai ajánlatának iratait, amelyek alátámasztják a győztes pályázat érvényességével kapcsolatos kételyeket.
Az iratokból egyebek mellett az derült ki, hogy még a referencia sem volt valódi.
Azt ugyanis a Volvo Austria GMBH meghatalmazottjaként Walter Punz írta alá, azonban a dokumentációból hiányzott Punz meghatalmazása. Ráadásul az árbevételi és referencianyilatkozaton két külön jogi személy cégszerű aláírása szerepelt.
Ennek az lehet a magyarázata – amint azt a TT&P kinyomozta –, hogy a CR-Facilities egyszerűen egy olyan referenciát mutatott be sajátjaként, amely nem is neki szólt. A Volvo Austria ugyanis egy svájci cég számára állította ki azt.
Ráadásul a dokumentum szerint a svájci vállalat nem is bérelte, hanem megvásárolta a buszokat.
A referenciában még az is olvasható, hogy a svájci cég felé „a teljesítés az előírásoknak és a szerződésnek megfelelően történt", aminek ellentmond, hogy az alpesi vállalat 2018-as éves jelentésében egyértelműen jelezte, hogy szükség volt a buszok cseréjére azok kimagasló mértékű és nem megfelelő meghibásodása miatt. A TT&P is jelezte, hogy hamis adatszolgáltatás/nyilatkozattétel miatt ki kellett volna zárni a céget.
Korábban a Hír TV Informátor című műsora arról számolt be, hogy
a CR–Facilities-nek nincsenek saját buszai, és a pályázaton az általa legyőzött cégtől vásárolnák meg az ajánlatában szereplő járműveket.
Kiderítették, hogy a székesfehérvári székhelyű TT&P telephelyén találhatók azok a buszok, amelyekkel az első helyezett nyert, ám azok elképesztő módon a tenderen vesztes cég tulajdonát képezik, s a CR–Facilities tőlük akarta megvásárolni a járműveket. Ez most bebizonyosodott a TT&P által kikért dokumentumok alapján: mint kiderült, a nyertes cég szakmai ajánlatának hiánypótlásában, a szakmai bemutatás céljából a TT&P tulajdonát képező autóbuszt használt fel a székesfehérvári vállalat tudta nélkül, ami súlyosan sérti a verseny tisztaságát, ezért a versenytilalmi szabályok megsértése miatt is vizsgálandó.
A Magyar Nemzetnek arra a kérdésére, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros indít-e vizsgálatot a már lassan a filmszatírákat idéző kamubusztenderrel kapcsolatban, a Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztálya azt az elképesztő választ adta, hogy a „BKV felügyelőbizottsága megvizsgálta a beszerzést, és semmilyen jogszabálysértést nem tártak fel, a procedúra a közbeszerzési törvénynek megfelelően történt". Bár egyértelműek a tendernyertes kamucéggel kapcsolatos hiányosságok és szabálytalanságok, Karácsonyék ezekben semmilyen problémát nem látnak, hiszen arra hivatkoztak, hogy „a törvényben megszabott feltételeknél szigorúbb előírás amúgy sem támasztható, mert az versenykorlátozás miatt jogszabálysértés lenne".