Pestszentimrén, a Lőrinci út és a Szálfa utca kereszteződésében rengeteg a baleset. Volt már, hogy a sofőrt a fáról kellett leszedni, vagy az autóból kivágni. A helyiek el is keresztelték ezt a szakaszt halálsaroknak - írja a Metropol.
Itt havi szinten hetente 1 baleset történik a környékbeliek szerint. Azt mondják,
van olyan hét, amikor szinte naponta egy, vagy akár kettő,
és van olyan hét, amikor megússzák a csattanásokkal, sikollyal, elborzasztó szituációkkal járó karambolokat. Nem is beszélve arról, amivel ez jár, vagyis a helyszínelés és a mentés idejére elrendelt forgalomkorlátozásokról, ami miatt a buszok (284E, 184-es) sem tudnak úgy haladni, hogy betartsák a menetrendet - írja a portál.
A Metropol helyszíni szemléjéből is kiderül, hogy a Szálfa és a Lőrinci út sarka nem teljesen derékszögű, ahogyan az általában lenni szokott, és a sofőr nem látja be a kereszteződést úgy, ahogy az szükséges volna. Ráadásul a Lőrinci úton egy emelkedő is megelőzi a kereszteződést, ami miatt az ott haladó autó sebessége is nagyobb lesz,
a fák pedig szintén takarják a kereszteződést.
A közelben lakók már sokszor jelezték a problémát az önkormányzatnak, de eddig nem történt előrelépés az ügyben. A petíció indítója 22 éve él a helyszín mellett, az ablakból pont rálát a kereszteződésre.
Még óvodáskoromból is vannak emlékképeim az itteni balesetekről, de az utóbbi tíz évben, és főleg nyáron egyre több karambol fordul elő
– meséli tapasztalatait a Metropolnak Banitz Boglárka. „Nemrég egy éles sikolyt hallottam, kinéztem, és egy Citroen repült a levegőben, végül fejre állt. Félelmetes volt! Két hete a tűzoltók vágtak ki a kocsiból egy áldozatot, a sofőrt pedig a mentő vitte el"- folytatja.
A petícióval azt szeretnénk elérni, hogy az önkormányzat építsen körforgalmat, vagy helyezzen ki lámpákat.
A helyi kezdeményezés hírére Ferencz István önkormányzati képviselő (DK) látszólag pozitívan reagált a közösségi oldalán, ugyanakkor türelmet kért pénzhiányra hivatkozva, és kilátásba helyezte a 2022-es választást. Mindez azt feltételezni, hogy
a baloldal által vezetett XVIII. kerületi Önkormányzat inkább hagyja megtörténni a baleseteket,
és teszi ki veszélynek a kerületieket is, mintsem, hogy pénzt csoportosítson át a helyzet megoldására.
Mi a legutóbbi választások előtt elkezdtük vizsgálni a megoldást, de 2019 után már nem tudtuk folytatni. Azt viszont szerettük volna elérni, hogy a jelenlegi vezetés tervezze be az önkormányzat 2021-es éves költségvetésébe a körforgalom megépítését
– ezt már Dr. Lévai István Zoltán, a XVIII. Kerületi Önkormányzat Fidesz-KDNP-s képviselője mondta el, aki tájékoztatta a portált arról is, hogy a javaslatukat a baloldali többségű testület lesöpörte, és azóta sem történt semmi az ügyben.
"Ha igazán akarná a városrész vezetése, akkor a kerület teljes egészében is átvállalhatná mind a tervezés, mind a megvalósítás részleges vagy teljes költségét, annak ellenére, hogy ez alapvetően fővárosi feladat lenne" – hangsúlyozta Dr. Lévai István Zoltán.
Ha lámpák kihelyezésében gondolkodnánk, akkor az legalább 50 millió forintot jelentene az önkormányzatnak, ha körforgalomban, az ennek minimum a duplája. Tehát nem akkora összeg, ami csődbe sodorná sem a kerületet, sem a fővárost.
A lámpák esetében torlódásra kell számítani, ezért lenne jobb a körforgalom. Utóbbi megépítéséhez viszont a tulajdoni viszonyokat kellene rendezni, ami időigényes, és valószínű valamennyi erdőcserére is szükség volna, ezért is fontos, hogy mihamarabb útnak lehessen indítani a tervezést és majd a kivitelezést. Reméljük a megoldással nem vár a baloldali vezetés a választásokig, mert ez azt jelentené, hogy politikai haszonszerzésből cselekszik, és nem a lakosság érdekeit képviseli."
A Metropol beszélt a helyiekkel is, akik mind arra panaszkodtak, milyen régóta megoldatlan a közlekedési probléma.
Nagyon tele van a hócipőm az egésszel, amikor például balra próbálok kanyarodni a Szálfa utcáról a Lőrinci útra, alig látok az emelkedőtől. Iszonyat
- mondta felháborodva egy férfi.
"Igyekszem olyankor jönni, amikor kisebb a forgalom. Az igazi probléma, hogy nem nyilvánították főúttá a Szálfa utcát, és sokan nem tudjak, hogy jobbkezes útról van szó. Másik probléma, hogy nem elég széles az utca" - folytatta egy másik.