Valószínűleg nem volt bekötve a sofőr, aki meghalt Üllőnél
![Összeroncsolódott személygépkocsik Üllő térségében a 404-es úton](https://cdn.origo.hu/2023/12/a0tHizNt7DWbwLdCUbkxPG6xKwmLnYRzsxNaiVTP93E/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcwYjg2MGJjMmJlZjQ4ZmFhNGJhOGM5NWJkMzBkZGEy.webp)
Az elsődleges adatok szerint letért az útról az az autós, aki ezután frontálisan karambolozott egy vele szembe érkező autóssal Üllőnél, a 404-es út 1-es kilométerszelvényénél hétfő este tíz órakor.
A sofőr nagy valószínűséggel balra rántotta a kormányt, miután észrevette, hogy már nem a saját sávjában halad, csakhogy valószínűleg túlságosan is erőteljesen tette ezt.
A 64 éves monori férfi sérülései olyan súlyosak voltak, hogy már nem lehetett megmenteni az életét, a helyszínen meghalt.
Információink szerint a férfi nem volt bekötve, ez az egyik oka a tragédiának.
A vele karambolozó autós, egy középkorú nő, viszont használt biztonsági övet. A mentősöktől megtudtuk, hogy
a nőt az ellátás után stabil állapotban szállították kórházba.
„A leggyakoribb ok a balesetnél, hogy az ember csinál valami hibát.
Ez lehet egy erősebb gázadás, vagy erősebb fékezés, vagy az, hogy egy nagyobbat kormányoz
– ezt már az általunk megkérdezett vezetéstechnikai szakember mondja.
Valószínűleg itt is ez történt, ez okozhatta a karambolt.
Lovas Károly szerint a legfontosabb a hasonló esetekben, hogy a sofőr hogyan reagálja le a történteket.
Ahogy fogalmaz: „vannak a tipikus rossz reakciók, és van a jó.
Általában az erős kormányzás és az erős ellenkormányzás nem jó, de tipikus hiba a nagy fékezés is
– mondja.
"A biztonsági öv életet ment. Ha valaki egy faluban a pár méterre lakó szomszédjához megy, akkor is. Lehet, hogy nem ő hibázik, hanem a másik autós. Nem csökken a kockázat azzal, hogy kisebb a távolság" – mondja a szakember.