A színház közleményéből kiderül, hogy a színész durva támadásai után színészgyűlést és társulati gyűlést is tartottak, ahol Wunderlich bocsánatot kért, és elismerte, hogy súlyos károkat okozott a Vígszínháznak.
Rudolf Péter megismétli, hogy "a Vígszínház vezetősége minden tőle telhetőt megtett és a lehető legkörültekintőbben járt el a pandémiás helyzet kezelésében", és ezt a színház orvosa is így látja. A színész legabszurdabb vádjával kapcsolatban - mely szerint zaklatás lenne az, ha egy világhírű rendező egy próbafolyamat elején közli, hogy az egyik szereplőnek egy jelenetben le kell vetkőznie, majd olyanra osztja a szerepet, aki ezt vállalja, nem pedig olyanra, aki nem - mindössze ennyit ír a közlemény: "A színház belső életének, egy próbafolyamat közben kialakuló feszültségnek a kezelésére pedig megvannak a Vígszínház újonnan kialakított csatornái".
Ezután pedig bejelenti a vizsgálat megindítását, és azt, hogy ez a vizsgálat két hétig tart.
Az előzmények: Wunderlich arra kezdett panaszkodni, hogy rossz a színház járványkezelése, mert őt tíz nap - egyébként valószínűleg tünetmentesen eltöltött - karantén után, negatív koronavírusteszttel engedte játszani Rudolf Péter, sőt, még csak ahhoz sem járult hozzá, hogy maszkban (!) játszanak (még egyszer: egy színész azt mondja, beoltott és tünetmentes színészeknek maszkban kellene eljátszani egy darabot - vajon, aki ilyet mond, milyen színvonalon játssza a szerepeit, mennyire dolgozza ki úgy általában a mimikáját, mennyire tartja fontosnak az érthető beszédet?). Az esethez hozzátartozik: a munkáltató nem tilthatja meg ilyen esetben a munkavégzést, legfeljebb a színész háziorvosa tehette volna - ő meg nem látott okot erre. Később kiderült, Wunderlich a karantén alatt nem volt ennyire óvatos, ki akarta hisztizni Rudolf Péternél, hogy koronavírusos karanténja ellenére játszhasson A padlás ezredik előadásán. Ezek után jött a színész abszurd vádja a világhírű grúz rendező ellen, aminek lényege: a rendező koncepciója szerint a Sirály egyik jelenetében a Nyinát (a drámairodalom egyik legszebb szerepét játszó) színésznő félmeztelenre vetkőzik. Az eredetileg kiválasztott színésznő erre nem volt hajlandó, ezért más játssza a szerepet. Wunderlich szerint azonban vélhetően a rendezőnek meg kellett volna változtatnia a koncepcióját, és a színészhez kellett volna igazítani a koncepciót, nem a koncepcióhoz választani színészt - ez is egyedi világlátás egy színházban.
Persze, a hisztéria álságos. A valóságban - ahogy megírtuk -
WUNDERLICH KIABÁLÁSA AZ EGÉSZSÉG, A NŐVÉDELEM ÉS AZ IGAZSÁG JELSZAVAK MÖGÖTT POLITIKAI EREDETŰ LEHET. AZ EMLÍTETT NEMZETKÖZI HÍRŰ RENDEZŐT, DAVID DIOASVILIT A HAZAI KÖZÖNSÉG ELSŐSORBAN A NEMZETI SZÍNHÁZBÓL ISMERHETI, MINT VIDNYÁNSZKY ATTILA ÁLTAL NAGYRA TARTOTT, TÖBBSZÖR MEGHÍVOTT ALKOTÓT.
Wunderlich így a Vidnyánszkyval jó kapcsolatban levő alkotót próbálta szidni.
Jelenleg tehát a Vígszínházban teljes a káosz.
A színészek nagy része nem hajlandó együtt dolgozni az őket eláruló Wunderlichhel, az igazgató viszont nem meri kirúgni. Pedig előbb-utóbb rendet kellene csinálnia.