Újabb részleteket tudott meg az Origo, a szenteste napján tragédiáról. Ami eddig is biztos volt, hogy a két autós frontálisan ütközött, az ütközés pedig olyan erejű volt, hogy a balesetben egy 47 éves, kétgyermekes családanya azonnal meghalt.
Az már a legelején biztos volt, hogy a balesetet a BMW-s fiatal okozta, azzal, hogy nagyon gyorsan ment, valószínűleg nyári kereket használt, és elvesztette az uralmát a kocsija felett, áttért a szemközti sávba, ahol egyenesen belecsapódott a szabályosan érkező autóba.
Információink szerint a BMW-s padlógázzal indult el miután a lámpa zöldre váltott a sor elejéről a Soroksári úton, és egy alig nyolcvan méteres szakaszon közel százra gyorsított fel, vagyis végi padlógázzal ment.
Ekkor történt a karambol.
„Egy túlmotorizált, vagyis
egy komoly teljesítményű autó, egy speciális futóművel, jó gumikkal, ez alatt a 80-100 méter alatt, akkor akár 100 km/h-ra is felgyorsulhat. De egy kevésbé sportos BMW is, minden gond elérheti a 70-80-at akkor, ha végig folyamatosan gyorsít.
De az egy lényeges dolog, hogy teljesen pontos értékeket, csak a helyszínen rögzített adatok, a járművek pontos ismerete alapján lehet mondani" - mondja Magyarország egyik legismertebb igazságügyi gépjárműszakértője, Melegh Gábor.
A karambolok során, nagyon fontos, hogy az abban érintett autók milyen tömegűek.
Ebben a balesetben, az szinte biztosnak tűnik, hogy a karambolt okozó BMW legalább a másfélszerese a másik autónak.
Ez pedig, ahogy Melegh Gábor mondja, azt jelenti, hogy másfélszer akkora igénybevételt kellett elszenvednie a másik autóban ülő sofőrnek.
Vagyis a nőt pont másfélszer akkor ütés érte a karambol során, mint a fiút.
Ahogy arról többször írtunk, a BMW a karambol előtt információink szerint szitálni, vagyis ide-oda kacsázni kezdett. Ezt három dolog okozhatta:
A nőnek nagyon kis esélye volt arra, hogy túlélje a balesetet. Bizonyos paraméterek mellet, egy ilyen balesetnél sajnos még a biztonsági öv, és a légzsák sem segít
– mondja a szakember.
Ahogy arról tegnap írtunk, a fiatal férfi sokakat felháborító módón a karácsonyt családjával tölthette, míg a nő családja teljesen összetört. A kisfia, aki, pont a karácsonyfát díszítette, amikor a rendőrök a szörnyű hírrel megérkeztek, képtelen volt a saját otthonában aludni, rokonokhoz vitték. A nő férje, és a lánya a tragédia után a Tényeknek beszélt elsőként.
„A 80-as évek végéig, a halálos közúti baleset gondatlan vétsége esetén a bírói gyakorlat többségében végrehajtandó szabadságvesztést alkalmazott, még közismert és köztiszteletben álló emberek is ültek börtönben, zömében Tökölön. Tekintettel arra, hogy ezek a balesetek büntetőjogilag gondatlan cselekedetnek minősülnek, a bírói gyakorlat a felfüggesztett szabadságvesztés felé mozdult egy idő után. Az én tapasztalatom az, hogy ezt is szabják ki általában, kivéve a kirívóan durva KRESZ- szabályok megsértése esetén. Ilyen volt, amikor egy fiatal lányt és annak barátját gázolta el egy autós Cegléd belvárosban, úgy, hogy 153-mal szágoldott. A lány azonnal meghalt, a barátja maradandó sérüléseket szenvedett" - mondta el az Origónak Borbély Zoltán közlekedési szakjogász.