Amikor Belzugló és a Városliget környékén parkoló autósok fizetni kezdtek, nem sejtették, hogy a pénzük Horváth Csaba és Tóth Csaba MSZP-s politikusok zsebébe vándorolt.
Bár a kerületben élők között szinte nyílt titok volt az önkormányzatot körbelengő korrupció, mégis hinni szerették volna, hogy valójában őket védi az új határozat.
Eszerint a fizetős parkolási övezet kiszélesítésével a balos testület az agglomerációból érkező autósok parkolását akarja lecsökkenteni.
Fuzik Zsolt, a zuglói parkolási társaság vezetője vallomásával azonban kiborított, ugyanis gyanúsítottként bevallotta:
2016–2019 között a nevezett két szocialista politikus segítségével úgy nyerte el a parkolás üzemeltetését, hogy cserébe visszaadta nekik a bevétel felét, havi juttatásokban.
Horváth Csaba és Tóth Csaba mellé idővel becsatlakozott Molnár Zsolt és Baja Ferenc is, akik már egy fővárosi BKV-tender elnyeréséhez juttatták, és megígérték: két évig nem támadják meg a szerződését a Városházával.
A maffiamódszerekről Karácsony Gergely is tudhatott, ugyanis az ő polgármestersége és főpolgármestersége idején realizálódott a két ügylet, akkoriban, amikor rejtélyes körülmények között eltűnt Sápi Attila szocialista képviselő is.
A jelenlegi főpolgármester ezért is léphetett vissza Márki-Zay Péter javára, hiszen korábban több alkalommal beszélt arról például, hogy ha visszamenne Zuglóba, akkor őt elásnák... vagy, hogy Tóth Csaba többször is megfenyegette családját. Vélhetően Hadházy Ákos is ezzel vehette rá Tóth Csaba országgyűlési képviselőt az előválasztástól való visszalépésre.
Illetve Horváth Csaba is emiatt mondhatott le anno az országos listáról.
Márki-Zay unokatestvére, Hadházy sokat tudhatott az ügyről, hiszen már a nyilvános botrány előtt posztolgatott a témában, ahelyett, hogy a hatóságokhoz fordult volna.
Ő volt az első, aki hírül adta közösségi oldalán, hogy Horváth Csabánál tiszteletét tette a rendőrség, egy házkutatás formájában.
Várnai László, a Civil Zuglóért Egyesület önkormányzati képviselője szerint a kerület szocialista többségű Tulajdonosi és Közbeszerzési Bizottsága 2016-ban 1 milliárdról 1,4 milliárdra tolta fel a megvásárolni kívánt műszaki és szolgáltatási tartalom javasolt keretét, de a közbeszerzést első körben a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette.
Utána az az ominózus testületi ülés következett, ahol az olcsóbb pályázót a baloldali testület kizárta és a 291 millióval drágább ajánlatot fogadták el. Ez a 291 millió pedig vészesen közel áll ahhoz a kenőpénzösszeghez, amit most itt a kirobbant botrány kapcsán emlegetnek
– hangsúlyozta Várnai, aki hozzátette:
71 ezer forintot fizettünk a parkolóórák darabjának működtetésért, világbotrány ez!
Az érintett időszakban a többi között a Városligetben, az Örs vezér tere környékén, az Istvánmező és környékén, a Vágány utca–Francia út–Kerepesi út és a Dózsa György út által határolt területen is fizetős lett a parkolás.
A 2017-es döntés szerint rögtön 175–525 Ft/óra között kellett fizetniük az autósoknak ott, ahol korábban ingyen is parkolhattak.