Pesten is óriásdugókat okoz a budai lezárás

Vágólapra másolva!
A pesti és a budai oldalon egyaránt hatalmas dugók alakultak ki a Halász utca és a Döbrentei tér közötti rakpartszakasz lezárását követően. Ráadásul a BKK által ajánlott alternatív útvonalak nem működnek, hiszen a Dunától távolabbi részeken is beragad a forgalom.
Vágólapra másolva!

Újabb közlekedési káoszt idézett elő a Karácsony Gergely-féle városvezetés azzal, hogy

hétfőtől augusztus közepéig lezárták a közúti forgalom elől a Halász utca és a Döbrentei tér közötti, több mint másfél kilométer hosszúságú rakpartszakaszt.

Amellett, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi közleményében javasolt alternatív útszakaszok egy részén is csak araszol a forgalom, a Dunától távolabb eső budai részeken is komolyabb dugók alakultak ki. Így például a Karolina-Tétényi út kereszteződésénél, a vasúti aluljáróban eszközölt sávlezárás miatt is hosszú autósor torlódott fel.

A pesti oldalon sem jobb a helyzet, ahol a 2-es villamos miatt számos helyen nem lehet felhajtani a rakpartra.

Emiatt hétfőn reggel is hatalmas dugók alakultak ki a pesti alsó rakpart környékén. Ez ugyancsak éles kontrasztban áll a BKK már említett közleményével, amelyben azt reklámozták, hogy „ebben az időszakban a hét minden napján, így hétvégente is lehet majd gépjárművel közlekedni" a pesti alsó rakpart azon szakaszán, amelyet korábban hétvégente a gyalogosok számára nyitottak meg.

A baloldali fővárosi vezetés egyre nehezebb helyzetbe hozza az autósokat, akiknek a jövőben az is komoly bosszankodást okozhat, hogy

Karácsonyék csatlakoztak a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezésű energiatakarékossági programhoz, amelynek több pontja is a négy keréken közlekedők ellen irányul.

A főváros hozzáállását tükrözik a főpolgármesternek az autósokra tett olyan pökhendi és lekezelő megjegyzései is, mint

ha valakinek baja van a dugókkal, akkor szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog.

Márpedig utóbbiból nem volt hiány az elmúlt közel három évben. Tavaly nyáron például párhuzamosan indítottak több nagyberuházást – a Lánchíd, a rakpart egy részének, illetve a Blaha Lujza tér felújítását –, aminek következtében jelentősen romlott a dugóhelyzet és a légszennyezettség is.

Az autóellenes szemlélet több baloldali vezetésű kerületre is jellemző, s az ebből fakadó intézkedések a VII. kerületben vezettek a legkaotikusabb helyzethez.

A Niedermüller Péter DK-s polgármester által bevezetett átláthatatlan forgalmi hurokrendszer teljesen ellehetetlenítette az autósközlekedést

Erzsébetváros belső részeiben, s néhol a pár száz méterre lévő úti cél eléréséhez is kilométeres kerülőket kell tenni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről