A szülői kérdőív egyebek mellett a szülők, a gondviselők véleményét kérdezi arról, hogy saját tapasztalatuk szerint milyen a pedagógusok értékelési gyakorlata.
A szülők számára ez az egyik legfontosabb visszajelzés gyermekük óvodai, iskolai teljesítményéről, fejlődéséről
- fűzte hozzá az államtitkár.
Maruzsa Zoltán szavai szerint a pedagógus írásos és szóbeli értékelése, iskola esetén a kapott osztályzatok, az értékelés rendszeressége és megalapozottsága alapján láthatja a szülő, melyik tantárgyakra érdemes nagyobb figyelmet fordítani.
Az értékelés egyúttal a gyermek jellemének, hozzáállásának formálására is alkalmas eszköz, ezért célszerű a fejlesztő értékelés alkalmazása, amelyben a gyermek is érzékeli, hogy a kapott értékelés a fejlődését szolgálja, nem egy önmagában álló, pusztán számszerű ítélet a teljesítményéről
- fogalmazott.
A kérdőívet már több mint 100 ezren töltötték ki, ilyen széles körben még soha nem mondhatták el a szülők, gondviselők véleményüket az iskoláról
- ismertette Maruzsa Zoltán.