készült az Egyesült Államok budapesti nagykövetségének megbízásából
– ez a felirat jelent meg a „Közös értékeink” című videó végén, melyet a Nyugati Pályán nevű szereplő tett közzé, 2021 márciusában.
A reklámnak is beillő anyag egy olyan, erősen egyoldalú, kormányellenes kampány része volt, amelyet
amerikai adófizetői pénzekből, az USA helyi követségének megbízásából
a Splendidea Communications nevű cég hajtott végre.
A Splendidea közvetett tulajdonosai régi ismerősei a magyar közélet iránt érdeklődőknek. A szálak különböző tulajdonos cégeken keresztül ahhoz a Somogyi Zoltánhoz és Szabados Krisztiánhoz vezetnek, akik az ezredforduló környékén az SZDSZ körül bukkantak fel. Ők később Political Capital nevű cégükkel voltak a Gyurcsány-kormány, illetve annak nemzetbiztonsági szolgálatának tanácsadói súlyos százmilliókért, míg végül az MDF leépülésénél működtek közre. Sőt, Somogyi kampányfőnök az MDF emlékezetes bakivideója idején .
Sokat mondó, hogy az egykori Gyurcsány-kormány tanácsadói körét találta meg az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége hirdetési pénzeivel. Erre a fent ismertetett „teljesítmény” nem adhatott alapot, sokkal inkább az állhatott a háttérben, hogy
Somogyiék kormányellenes elfogultsága az elmúlt években is egyértelmű volt.
Sőt, a szintén jó tengerentúli kapcsolatokkal rendelkező Kész Zoltánnal Somogyi Márki-Zay Péter kampánya környékén is felbukkant. Együtt működtetik az úgynevezett Polgári Platformot, mely szervezet egyik digitalizációs tanulmányát a baloldali összefogás választási programjába is bevették. Ennek kapcsán maga Somogyi közölte 2021 decemberében, hogy megállapodás született az ellenzék közös miniszterelnök-jelöltje, Márki-Zay Péter és a Polgári Platform (PP) civil szervezet között.
A szociológus a választás előtti napon, 2022. április 2-án egyébként még arról beszélt, hogy „(…) a felmérések dacára az ellenzék képes lehet megnyerni a választást”, sőt, azzal a címmel adott interjút: „Az ellenzék képes lehet megnyerni a választást” Végül a Fidesz közel 20 százalékos különbséggel győzött, és a Somogyi által közös programalkotással támogatott Márki-Zay kétharmados vereséget szenvedett.
Más területen persze Somogyiék azért sikeresek voltak - rengeteg pénzt kerestek. A Splendidea Communications Kft. 2021-ben 297 millió forintos nettó árbevételt ért el, az adózás előtti eredménye pedig 26 millió forint volt. Egy internetes hirdetésfigyelő oldal szerint
a Nyugati Pályán csak a Facebookon több, mint 106 millió forintot hirdetett el, ebből a Splendidea több, mint 105 millió forintnyi hirdetést intézett.
Figyelemreméltó, hogy a Nyugati Pályán a magyarországi dollármédia fenntartásában szintén közreműködik. Így például a Magyar Hang nevű portálon fizet cikket, de hirdetését a Válasz Online nevű internetes oldalon is elhelyezte az elmúlt napokban. Mindemellett utóbbi oldalon „A kínai rablóhitelről” címmel úgynevezett támogatott tartalmat is megjelentettek az amerikai nagykövetség pénzéből . A kínai hitel kritizálása azért is érdekes, mert még 2017-ben jelent meg hír arról, hogy Kína lett az Egyesült Államok legnagyobb hitelezője.
Végül, de nem utolsósorban, a Jelen nevű hetilap internetes portálján is megtalálhatóak a Nyugati Pályán fizetett tartalmai. Az oldal főszerkesztője Lakner Zoltán, a Gyurcsány-kormány, illetve az MSZP volt tanácsadója. Ezzel az indulásakor Bajnai Gordon által ajánlott portál is a dollármédiumok sorába került.