Az állítólag forráshiánnyal küzdő fővárosnál, legalábbis annak egyik cégénél bukkant fel az ELTE hallgatói önkormányzatának korábbi elnöke; a Momentum, a Sétáló Budapest, illetve Márki-Zay Péter kormányfőjelölt egykori kampányfőnöke, Zaránd Péter.
A volt kampányfőnök a 2010-es évek közepe óta aktív a magyar közéletben, de csupán egy sikeres kampány köthető a nevéhez: mégpedig a NOlimpia.
Elbukott Puzsér Róbert (egykori főpolgármester-jelölt), és Márki-Zay kampányfőnökeként is. Pedig Márki-Zay elszólásából kiderült: az Egyesült Államokból több milliárd forintnak megfelelő dollárból finanszírozták a baloldal választási kampányát.
Az országgyűlési választásokat követően a kampányszakértő az ellenzéki közvélemény-kutatókat hibáztatta, ezért egy új, közvélemény-kutató projektbe kezdett Forrás Társadalomkutató Intézet néven.
Az érintettek ezt teljesen másképp látták: „A nyilvános kutatások egy részéből és a nem nyilvános kutatásokból is lehetett látni, hogy az ellenzék hátránya jelentős, és az idő előrehaladtával egyre nagyobb. Zarándék mégis az utolsó pillanatig azt hitték, hogy az ellenzék nyerhet" – emlékezett vissza például Róna Dániel.
Egy, a Mandiner által talált megbízási szerződés szerint a kampánystratéga a Budapest Párbeszéd konzultációs és edukációs kampány előkészítésében és támogatásában is részt vesz idén mint szakértő. A 2020. november 1-től működő, Budapest Brand Nonprofit Kft.-vel kötött kontraktus 2023. január elsején lépett hatályba; a szerződés teljesítése idén december 31-ig tart, amelynek értéke nettó 5,4 millió forint.
A Mandiner levélben kereste a Budapest Brandet, hogy mondják el, mit takar pontosan a konzultációs és edukációs kampányban végzett szakértői tevékenység; s hogy miért éppen Zaránd Péterre esett a választásuk.
Ez a fővárosi céggel kötött kontraktus annak fényében is érdekes, hogy Zaránd még Puzsér Róbert kampányfőnökeként ezt nyilatkozta: a baloldali jelölt riválisával szembeni lejárató kampánya megengedhetetlen;
Karácsony Gergely összekötötte a sorsát a szocialistákkal, a parkolási maffiával, a korrupcióval és a kokainnal.
A Hann Endre-féle Medián Közvélemény- és Piackutató Intézettel és a Róna Dániel által igazgatott 21 Kutatóközponttal is kötött szerződést a Budapest Branddel. A cég – hat alkalomból álló közvélemény-kutatással kapcsolatos feladatok ellátására, kérdőív kidolgozására, adatfelvételre és elemzésre – nettó 14 millió 875 ezer forint (+ áfa) értékben kötött kontraktust.