A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton

A baloldal választási vereségével ez a portál is a süllyesztőbe került

Bajnai Gordon, Gyurcsány Ferenc
Vágólapra másolva!
Mára teljesen inaktívvá vált az Erősítő nevezetű baloldali propagandaoldal is, amely a balliberális sajtó anyagait népszerűsítette a közösségi médiában, erre pedig nagyjából negyedmilliárd forintot költöttek el a 2022-es választásokig. 
Vágólapra másolva!

A baloldal kampányát segítő anyagok eléréseinek a maximalizálására külön Facebook-oldal és portál működött a külföldről több milliárd forinttal finanszírozott dollármédia portfóliójában. Az Erősítő a 2021 januári létrehozásától a tavaly áprilisi választás napjáig nagyjából 250 millió forintot költött olyan hirdetésekre, amelyekkel a szivárványkoalíció üzeneteit népszerűsítették a közösségi médiában - írta a Magyar Nemzet.

Csak a voksolást megelőző egy hétben az Erősítő húszmillió forintból promotálta balliberális médiumok, köztük a Telex, a 24.hu, a 444.hu, valamint a Hvg.hu cikkeit. Ezen írások jelentős része az ukrajnai háború és a Covid-járvány kezelése kapcsán igyekezett a kormányt inkompetensnek beállítani, de szép számmal közöltek kormányellenes tüntetésre mozgósító és a szivárványkoalíció mellett kampányoló anyagokat is.

A szavazás napja után gyakorlatilag inaktívvá váló oldal a kampányban átlagosan 100-200 ezer forintot költött egy-egy baloldali cikk hirdetéscsomagjára, amellyel jellemzően több százezres elérést generáltak.

Az Erősítő fennállása alatt feladott 12 ezer hirdetés több mint egyharmada – 4500 – esett a választás előtti hónapra.

A Bajnai-Gyurcsány-korszak emberei irányították a baloldal 2022-es kampányát is Forrás: MTI

Háttérben a Gyurcsány-Bajnai-korszak emberei

Az Erősítő hátterében fellelhetők mind a DatAdat cégcsoport, mind pedig az Oraculum 2020 Kft. tulajdonosi körének a szereplői. A Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint e két vállalatnál landolt annak a több mint négymilliárd forintnak a csaknem kilencven százaléka, amely az USA-ból – a Korányi Dávid-féle Action for Democracy-n keresztül – és egy svájci alapítványtól érkezett a baloldal kampányának támogatására. Az ellenzék választási csodafegyvereként számontartott DatAdatról azt érdemes tudni, hogy adatgyűjtésre és a választók profilozására, valamint a hirdetések pontos targetálására szakosodott.

Az Oraculum 2020 Kft. pedig az EzaLényeg.hu nevű, helyi kampánytémákra fókuszáló lapcsoportnak a kiadója. A szövevényes portfólión keresztül – amelynek a lejárató oldalak mellett például ételrecept tematikájú honlap és viccportál is része volt – milliárdos összegekkel igyekeztek célba juttatni a szivárványkoalíció kampányüzeneteit.

Az Erősítő mögött álló egyik kulcsfigura a DatAdat cégcsoportban is jelentős tulajdonrésszel rendelkező Dessewffy Tibor, a Gyurcsány–Bajnai-korszak egyik agytrösztje.

Az ELTE Társadalomtudományi Karának oktatójaként is tevékenykedő Dessewffy a képviselője ugyanis az Amplify App nevű, Észtországban – az DatAdat OÜ elnevezésű vállalkozással azonos tallini címre – bejegyzett társaságnak, amely az Erősítőt működteti és az adatkezelését is végzi. Az Amplify App megtalálható a DatAdat Professional Kft.-nek a bejövő és kimenő pénzforgalmat generáló partnerei között is. Az említett NIK jelentés szerint a DatAdat Professional Kft. 34 millió forint értékben bocsátott ki számlát az Amplify App-nak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!