Szijjártó-Nagy Szilvia, az alapítvány elnöke csütörtökön a Veszprém vármegyei fesztivál helyszínén elmondta, fontos céljuk az edukáció, ezért igyekeznek egy-egy fesztiválon minél több fiatalt és idősebbet megszólítani.
A figyelemfelhívás eszközeként egy kék szívet formázó installációt állítottak fel Paloznakon, amelynél bárki fotózkodhat, s amennyiben a képet a KékSzív és az együttazautistákért hashtagekkel együtt feltöltik a közösségi médiákban, akkor a Mol minden hashtag után ezer forinttal támogatja az alapítvány tehetséggondozó programját.
Az elnök megjegyezte, hogy az áprilisi adománygyűjtő kampányukból ismert SütiKéket is vittek Paloznakra, amelyek megvásárlásával szintén támogatható e nemes cél.
Szijjártó-Nagy Szilvia megemlítette, hogy mostani kampányukban olyan 6-30 év közötti, autizmus spektrum zavarral élő fiatalokat kívánnak támogatni, akik úgy érzik, megmutatnák tehetségüket vagy fejlődésükhöz szeretnének támogatást kapni.
Az alapítvány elnöke az MTI kérdésére elmondta, hogy az ország minden részéből sokan nyújtottak be pályázatot, de azok feldolgozása még folyamatban van, ezért pontos számot egyelőre nem tud közölni.
Hozzátette: az alapítvány kuratóriuma dönt majd a támogatások odaítéléséről.
Szijjártó-Nagy Szilvia elmondta azt is, hogy paloznaki akciójukat személyes közreműködésével segíti Bárány Attila, aki tavaszi kampányuk arca volt és Rúzsa Magdolna és Szakács Gergő nemrég megjelent közös videóklipjében volt főszereplő.