Tízmilliós nagyságrendű hirdetésekkel próbált választókerületeket nyerni a dollármédia - videó

Márki-Zay Péter és Iványi Gábor
Budapest, 2022. március 15. Márki-Zay Péter, hat ellenzéki párt közös miniszterelnök-jelöltje (első sor, b2), mellette Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője, az ellenzéki összefogás országgyűlési képviselőjelöltje Budapest 10. választókerületében (első sor, b), Schmuck Erzsébet, az LMP társelnöke (b2), Kunhalmi Ágnes, az MSZP társelnöke (k), Iványi Gábor lelkész, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség alapítója (j3), Donáth Anna, a Momentum elnöke (j2), Jakab Péter, a Jobbik elnöke (j) az Egységben Magyarországért nagygyűlésén Budapesten, a Műegyetem rakparton 2022. március 15-én. Kunhalmi Ágnes mögött Tóth Bertalan, az MSZP társelnöke, mögötte takarásban Karácsony Gergely főpolgármester. MTI/Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
Több dollár gurult azokba a választókerületekbe, ahol élesebb versenyre számított a dollárbaloldal a 2022-es választási kampányban. A külföldről származó négymilliárdos támogatásból jutott arra is, hogy a dollármédia ott próbálja meg nagyobb erőkkel befolyásolni a választókat, ahol szerintük volt esélye a baloldali összefogásnak. Miskolcon és Pécsett például több tízmilliót költöttek cikkek hirdetésére.
Vágólapra másolva!

Amint elúszni látszottak a szivárványkoalíció mandátumszerzési esélyei több baloldali fellegvárnak tartott településen – például Pécsen és Miskolcon –, az EzaLényeg-médiabirodalom hatalmas összegekkel tolta meg a szivárványkoalíció egy-egy jelöltjének a kampányát, írja a Magyar Nemzet.

A 81 helyi oldalt, nagyrészt lejáratóportált működtető lapcsalád miskolci lábára például nem kevesebb mint 11,5 millió forint jutott, ebből pedig 1 463 tartalmat hirdettek. Az EzaLényeg pécsi kiadására 9,2 millió forintot szántak, ebből 1 976 tartalmukat népszerűsítették a Facebookon.

Azonban a részben külföldi eredetű tízmilliókból csak néhány mandátumot sikerült megszerezniük a csatatér-választókerületekben, azokat is csak szűk többséggel.

Így például Mellár Tamás (Párbeszéd) mindössze 1 153 szavazat különbséggel futott be 51 597 érvényes leadott voks mellett, Kunhalmi Ágnes (MSZP) győzelme Pestszentlőrincen pedig ennél is szorosabb volt. A XVIII. kerületben egyébként a helyi EzaLényeg 7,5 millió forintot meghaladó hirdetési költéssel kampányolt az elmúlt években Kunhalmi, valamint Gyurcsány Ferenc helyi embere, Szaniszló Sándor mellett.

Amellett, hogy

a tavaly március végi–április eleji hirdetett tartalmak a helyi baloldali jelöltek mellett kampányoltak, szinte kizárólag a fideszes jelölteket támadták.

Az április 3-i választást követően szinte egyáltalán nem hirdetett az EzaLényeg-lapcsalád, így például Miskolcon és Pécsett sem.

Mint ismert, az EzaLényeg-médiabirodalom mögött álló Oraculum 2020 Kft. közel kétmilliárd forintot kapott külföldről, az Action for Democracy nevű Korányi-féle szervezettől és egy homályos svájci alapítványtól.

A Magyar Nemzet összesítése szerint 2019 és 2022. április 3. között az EzaLényeg-médiabirodalom nagyságrendileg háromnegyed milliárd forintért hirdette tartalmait a nagy amerikai technológiai vállalatoknál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!