A Debrecen-Nagykereki vonalon az elmúlt napokban mérővonattal végzett ellenőrzések során több helyen fedeztek fel pályahibát.
Sáránd és Derecske-Vásártér megállóhely között a nyári, előre tervezett vágányfelújítási munkákkal időre végeztek a szakemberek, több mint 6 kilométeres szakaszon szüntetve meg az addig fennálló sebességkorlátozásokat.
A munkálatok műszaki átvétele rendben zajlott, az érintett vonalszakaszon korlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok.
A műszaki átvétellel egybekötve az egész vonalon elvégezték az ilyenkor szükséges úgynevezett vágánygeometriai vizsgálatokat. A kiértékelés közben - a pályafelújítás által nem érintett szakaszokon - olyan pályahibák jelentkeztek,
"amelyek elsősorban a vonal korossága és az idei év rendkívüli időjárási körülményeinek együttes hatása miatt alakulhattak ki"
– közölte a MÁV az MTI-vel.
Ezek közül a legjelentősebbeket - amik miatt szüneteltetni kellett volna a vonatforgalmat - hétfőre virradó éjszaka a hőmérséklet enyhülésekor megszüntették.
A Derecske és Konyár közötti szakaszon azonban több kilométeren olyan mértékű a pályaromlás, hogy azt csak jelentősebb, előre tervezett pályakarbantartások során lehet elhárítani.
A közlekedés biztonságáért ezért egyes szakaszokon szombattól sebességkorlátozást kellett bevezetni, ami várhatóan 10 perccel hosszabb menetidőt okoz. Az ennél is nagyobb késések elkerüléséért több vasúti járat helyett pótlóbuszokat indít a MÁV-START.
Várhatóan szeptember közepétől vágányzári menetrend szerint fognak egyes vonatok helyett pótlóbuszok közlekedni.
A tervezés alatt álló módosított menetrendet minél előbb közzéteszi a vasúttársaság.
A közleményben kitértek arra is, hogy a vasúttársaság az első napok tapasztalatai után szükség szerint a későbbiekben változtatni fog a pótlási renden, hogy a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon a vonatpótlás az utasok számára.
A frekventáltabb vonatjáratokat az utasforgalom figyelembevételével egyes szakaszokon több busszal pótolják.