Október 25-én adta át Józsefváros vezetése a régóta tervezett Magdolna negyed forgalomcsillapítását, ami komoly vitákat robbantott ki.
A forgalomcsillapítás üdvözlendő lenne a kis utcákban, de a forgalomtervezés egy szakma, amit ha kontárok vesznek a kezükbe, akkor abból semmi jó nem sül ki.
Ezt kellene megértenie Karácsony Gergely főpolgármesternek is.
Próbálja elhitetni a fővárosiakkal, hogy kisebb a dugó, mint négy éve, azonban a fővárosiak nap mint nap tapasztalják ennek az ellenkezőjét.
A lámpák sok helyen rosszul vannak összehangolva, a kerékpárosok és autósok "összeeresztése" nemhogy nem tette biztonságosabbá a kerékpározást, de minden közlekedőre nézve veszélyes és újabb dugókhoz vezet.
A józsefvárosiak az értelmetlen egyirányúsítás miatt panaszkodnak, szerintük ez is csak a dugót és a légszennyezettséget növeli.
A tervezett forgalomcsillapítás az utcák egyirányúsításával, a járdán parkolás megszüntetésével (az utcára tolták rá a parkoló autókat, szűkítve ezzel az utat, vagy épp egy sávot csinálva a kettőből), sebességkorlátozások bevezetésével és három kereszteződés átalakításával (voltaképpen az átjárhatóság pollerekkel való megszüntetésével) nem igazán váltotta ki a helyi lakosok elégedettségét - írta a Metropol.
A baloldali városvezetés három kereszteződést voltaképpen megszüntetett, a csomópontokban forgalomterelő eszközöket helyeztek ki, amelyek elvágták a keresztirányú forgalmat.
Így tulajdonképpen két-két utca került összeköttetésbe, természetesen egyirányúsított forgalommal, nehogy a Karácsony-féle városvezetés biciklisávjai miatt kialakuló nagykörúti dugókat az autósok könnyen ki tudják kerülni.
A lezárások és a rengeteg átvariálás egyfajta autócsapdává tette a részt, ahonnan még GPS-el sem egyszerű kijutni. Az autósok fel-alá köröznek, hogy kiutat találjanak, ami így nem szolgálja a forgalomcsökkentést.
Az utca egyébként egyirányú, így megfordulni vagy tolatni nem lehet. A balrafordulást már akadályozzák a szakmaiatlan útlezárások és virágosládák, így az autósoknak muszáj a járdára felhajtva kerülniük.
Azt nem tudjuk, hogy ennek mi értelme volt, azon kívül, hogy egy jó havernak biztos megérte ezeket a karókat kihelyezni, de az tény, hogy a karók miatt több helyen alig férnek el az autók, kanyarodásnál is ugyanolyan problémát jelentenek, mint az Üllői úton lévő "gerikarók".
Az egyik lakó elmondta, hogy a busz is alig fér el a Karácsony Sándor utcában. A kerület jónéhány pontján létrehoztak szűkületeket, ami miatt a nagyobb autók, akár a költöztető teherautója se fog tudni bemenni mindenhova.
Eddig minden irányból lehetett menni mindenhova, most lezárták....nem csökkent az autóforgalom, kikerülték, amig nem voltak ott azok a virágok, addig kikerülték, de most már nem tudják, már a járdára hajtanak fel, mint ott
- mutatta egy utcát seprő nő.