A Magyar Nemzet az összefoglalójában felidézi, hogy mint ismert, Budapest baloldali vezetése korábban az Üllői úton alakította át a buszsávot bicikliúttá. A sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték, amelyek nem nyújtanak megfelelő védelmet a biciklisek számára. A környéken rengeteg egészségügyi intézmény van, így a mentők sűrűn járnak az úton, amelyek eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni, ám mára a zöld ,,Geri-karók" miatt sokkal nehezebb lett az életmentés.
Az Üllői úti elkülönített biciklisávok más szempontból is életveszélyesek: azokat rolleresek is használják, akik számára az ilyen kátyúk és hiányzó csatornafedelek életveszélyesek is lehetnek, ha nem veszik észre még időben, és nem tudják kikerülni azokat.
Nemcsak a balesetveszélyes kátyúk okoznak problémát az elkerített kerékpársávoknál, hanem az állandósuló dugókra, a megnövekedett menetidőre is panaszkodnak az autósok.
A BKK most azt írja, hogy a munka első fázisában várhatóan november 12-ig lezárják a Jászai Mari téren a villamosperon Margit híd felőli végén a két belső sávot, illetve a Nyugati térnél a Váci útra balra kanyarodó, külső sávot. Mint írják, ebben az időszakban elkészülnek a hosszanti burkolati jelek felfestésével, ezzel párhuzamosan megkezdődik a Jászai Mari térnél, a Hollán Ernő utcánál és a Szemere utcánál a jelzőlámpák beállítása. A Jászai Mari téri villamosváró peron Margit híd felőli vége átépül, a meglévő gyalogos-átkelőhely mellett új kerékpáros átvezetés létesül. A teljes kivitelezés várhatóan három hét alatt készül el, a munkakezdést és a befejezés időpontját azonban az időjárási körülmények is befolyásolhatják.