Feszültséget és balesetveszélyes helyzeteket hozott az Üllői úton Karácsony Gergely újabb biciklisávja. A karókkal határolt sáv nemcsak, hogy dühítő, de balesetveszélyes is.
Az Üllői út biciklisávja Budapest fővárosában jelentős feszültségeket és veszélyes helyzeteket eredményezett. A probléma gyökerét az adott terület forgalmas, háromsávos útjának kétsávosra csökkentése és az újonnan kialakított biciklisáv logikátlan és szakszerűtlen kialakítása jelenti. Bár sok fővárosi támogatja az ötletet, hogy segítsék a kerékpáros közlekedést, de ezeknek a ,,Gerikaróknak" – ahogy többen hívják – a megvalósítási módja és helye miatt sokan kiakadtak – számol be legújabb cikkében a Metropol. Mint a portál kifejti, az Üllői út rendkívül fontos szerepet tölt be a város közlekedésében, így az autósok számára is elengedhetetlen. Az autóforgalom és a biciklisek száma között azonban óriási az eltérés.
A két autósáv brutális forgalmat vezet le, míg a biciklisávon alig közlekedik valaki.
A helyszíni tapasztalatok azt mutatják, hogy a bringások fele továbbra is a járdán jár, a bicikliutat nem használják ki, sőt, az autósok számára akadályt jelent a lezárt rész.
A sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték, amelyek nem nyújtanak megfelelő védelmet a biciklisek számára, hiszen ha egy autó nagyobb sebességgel nekimegy, azok simán elhajlanak, így a kerékpárost is el tudják ugyanúgy ütni.
Az oszlopok tehát hamis biztonságérzetet nyújtanak csupán a bringásoknak, ezzel szemben a mentősöknek, kukásoknak, taxisoknak vagy áruszállítóknak megnehezítik a dolgukat, de még a lerobbant autók félreállítása is problémát okoz.
A Metropol arról is ír, hogy a környéken rengeteg egészségügyi intézmény van, így a mentők sűrűn járnak az úton. A Metropolnak sikerült egy mentős csapattal beszélnie, akik elmondták, hogy eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni, most a zöld ,,Gerikarók" miatt sokkal nehezebb lesz az életmentés.
Ha pedig csúcsidőben beáll az Üllői, csak a szerencsén múlik majd, hogy ne haljon meg a szállított beteg.
A portál a taxisokat is megkérdezte az átalakításról. Mint írták, a megkérdezett taxisok kivétel nélkül fel vannak háborodva az értelmetlen intézkedésen. Ők is azt tapasztalják, hogy
több taxis használta korábban a sávot, mint ahány biciklis most használja. Attól tartanak, hogy most már ők is be fognak szorulni a csúcsidőben lévő dugókba.
A Metropol szerint ráadásul a karók elhelyezésével is vannak problémák: akad közöttük olyan, ami konkrétan belelóg egy kereszteződésbe és autóból nem is látni rendesen. Több sofőr is panaszkodott a lapnak, hogy majdnem nekihajtottak, amikor ki- vagy be akartak kanyarodni a mellékutcába az Üllői útról. A Metropol munkatársai az áruszállítókat is megkérdezték, mit szólnak az intézkedéshez. Volt olyan, aki kihozta a mérőszalagot, kiderült: autója három és fél méteres. Amiatt panaszkodott, mert
nem tudnak már megállni az áruszállítók amíg lepakolnak, fel kell most már állniuk a járdára, ha nem akarják zavarni a forgalmat.
A portál munkatársai beszéltek vállalkozókkal és építő munkásokkal is, akik szintén a karók miatt kényszerültek felállni a járdára.
A „Gerikaró" kifejezés kapcsán érdemes megjegyezni: nem a mostani az első eset, hogy egy sávzáró objektumot a budapestiek az adott főpolgármesterről neveznek el. A legközkeletűbb talán a Demszky-bucka elnevezés azokra a félgömb alakú buckasorokra, amelyeket olyan utakon, útszakaszokon helyeznek el – többnyire közlekedési sávok elválasztása, vagy leválasztása céljából – ahol azt akarják megakadályozni, hogy egyik sávból a másikba át tudjanak menni a járművek. A Demszky-bucka elnevezés egyébként onnan adódik, hogy a budapesti Nagykörúton is használtak ilyen gömbsüvegsort a villamospálya leválasztására. Akkor éppen Demszky Gábor volt a főpolgármester, akinek a nevét kevés autós foglalta imáiba az intézkedés miatt.