Árvay Tivadar azt mondta, az engedélyt 2024 júniusáig meghosszabbították. Ennek eredményeképpen mára több mint 30 százalékkal nőtt az ukrán kamionok futásteljesítménye a magyar közutakon, a magyaroké pedig 4 százalékkal csökkent. Arról is beszélt, hogy az ukrán fuvarozók egészen más gazdasági és jogszabályi környezetből érkeznek, így eltérőek a költségeik, ráadásul
az uniós szabályok sem érvényesek rájuk.
Az ukrán fuvarozók jelentős árelőnnyel dolgoznak és tönkreteszik a tagállamok logisztikai ágazatának fuvarozókat érintő részét
- hangsúlyozta a főtitkár.
Erről szólnak a lengyel és a szlovák, de ugyanez áll a hátterében a hétfőn induló magyar tiltakozásoknak is - mondta a főtitkár, hozzátéve, hogy a záhonyi határátkelőhelynél demonstrálnak majd a fuvarozók.
Mi azt kértük az Európai Uniótól - múlt héten volt a közlekedési bizottság ülése -, hogy vizsgálja felül az Ukrajnával kötött megállapodását és vegye figyelembe az Európai Unió tagországainak, köztük Magyarország fuvarozó vállalkozásainak az érdekeit; és ne hagyja, hogy az ukrán fuvarozók már rég túllépve a kezdeti szándékokon, alapvetően üzleti céllal jelenjenek meg az Európai Unióban
- fogalmazott Árvay Tivadar.