Magyar művészek a New York-i Metropolitan Opera idei évadában

Vágólapra másolva!
Életre szóló élményeket, egyedi megközelítéseket és kihagyhatatlan előadásokat ígér a New York-i Metropolitan Opera 2024/25-ös évada. A világ egyik legjelentősebb operaházának HD-közvetítéseit és azok ismétléseit a Müpában nézheti meg a hazai közönség, amelynek tagjai Kutasi Judit és Kálmán Péter személyében két kiváló magyar művészt is láthatnak a vásznon.
Vágólapra másolva!

Októberben Jacques Offenbach utolsó színpadi művével indul a New York-i Metropolitan Opera HD-közvetítéseinek sorozata. A Bartlett Sher 2009-es megragadó rendezésében visszatérő Hoffmann meséi-produkcióban csodálatos énekeseket hallhatunk: a címszerep napjaink egyik legkiemelkedőbb francia tenorjának, Benjamin Bernheimnek jut, az alkoholmámorba menekülő költő szerelmeit pedig Erin Morley, Pretty Yende és Clémentine Margaine alakítja.

Emily D'Angelo / Fotó: Paola Kudacki, Metropolitan Opera 
Forrás: MÜPA

Grounded című alkotásában Jeanine Tesori a modern haditechnika által kínált lehetőségek és az örök etikai alapkérdések ütközését boncolgatja. George Brant 2012-es drámája először Anne Hathaway főszereplésével aratott nagy sikert, majd tavaly átlényegült operává, idén ősszel pedig már meg is érkezik a Met színpadára. 

A karmesteri feladatra a Metropolitan főzeneigazgatója, Yannick Nézet-Seguin vállalkozik, a kamaraopera két szerepét Emily D’Angelo és Ben Bliss alakítja.

Novemberben David McVicar látványos Tosca-rendezését ezúttal a norvég Lise Davidsen főszereplésével láthatjuk, aki pár év alatt New York egyik legnagyobb operacsillagává nőtte ki magát. Toscája oldalán az a harmincesztendős Freddie De Tommaso debütál, akinek felívelő karrierje éppen Cavaradossi szerepével indult, amikor 2021 decemberében az utolsó pillanatban ugrott be a londoni Covent Garden előadásába.

2025 a Met-közvetítések legnagyobb slágerdarabjával, Verdi Aidájával indul, Michael Mayer vadonatúj rendezésében pedig Amneris szerepében nem mást, mint Kutasi Juditot láthatjuk.

Az előadást szintén Yannick Nézet-Seguin vezényli, a címszerepet – melyet méltán neveznek az operairodalom egyik legvonzóbb és legnehezebb szopránszerepének – az amerikai kedvenc, Angel Blue, Radames alakját Piotr Beczała, Amonasro apafiguráját pedig Quinn Kelsey formálja meg.

Az évad egyik legnagyobb sztárja, Lise Davidsen a Tosca címszerepe mellett a Fidelio férjszabadító Leonorájaként is helyet kapott az évadban. Jürgen Flimm 2000-es rendezésének felújításában Beethoven egyetlen, ám annál nagyobb hatású operájának főfoglárszerepét a Metropolitan színpadára pár év kihagyás után Roccóként visszatérő német basszus, René Pape, a tömlöc mélyén sínylődő Florestant a brit David Butt Philip, a sátáni börtönigazgató, Don Pizarro alakját pedig a Budapesti Wagner-napok produkcióiból is jól ismert lengyel basszbariton, Tomasz Konieczny alakítja. Áprilisban Mozart Figaro házassága című operájának előadásában debütál a Metben Joana Mallwitz német karmester.

Richard Eyre 2014-es, a cselekményt az 1930-as évekbe helyező rendezésének felújításában olyan művészek lépnek a közönség elé, mint az ukrán Olga Kulchynska (Susanna), az olasz Federica Lombardi (Almaviva grófné) és a francia Marianne Crebassa (Cherubino). A Figaróként közreműködő Michael Sumuel és az Almaviva grófot megformáló kanadai Joshua Hopkins alakításai lendületes előadást garantálnak.

Richard Strauss Saloméjában májusban a dél-afrikai szoprán, a 2016-os Stuart Mária-közvetítés Erzsébetjeként megismert Elza van den Heever készül az újabb bizonyításra. Claus Guth viktoriánus korba helyezett új rendezésében Jochanaant a svéd Peter Mattei, Heródest Gerhard Siegel, míg Heródiást az amerikai Michelle DeYoung alakítja, Yannick Nézet-Seguin zenei irányítását követve az est során.

Az évad utolsó világközvetítésén ismét láthatjuk Bartlett Sher eleven Rossini-rendezését: A sevillai borbélyt a komponista szülővárosában, Pesaróban képzett Giacomo Sagripanti vezényli. Az utóbbi évek hatalmas felfedezését, az orosz Aigul Akhmetshinát Rosinaként láthatjuk, mellette pedig nemcsak a szintén fiatal amerikai tenort, az Almavivaként debütáló Jack Swansont és a moldovai Andrey Zhilikhovsky férfias Figaróját csodálhatjuk, hanem 

Kálmán Pétert is, akire Bartolo doktor szerepe vár.

A Metropolitan közvetítéseiről bővebben ide kattintva olvashat.

Müpa

A Müpa Magyarország egyik legismertebb kulturális márkája és egyik legmodernebb kulturális intézménye, mely egyedülálló módon fogja össze a különböző művészeti ágakat: helyet ad komoly-, kortárs, könnyű- és világzenének, jazznek, operának, újcirkusznak, táncnak, irodalomnak, filmnek egyaránt. A Müpát 2005-ben azért hívták életre, hogy magas színvonalú, minőségi kulturális eseményeket kínáljon változatos műfajokban. Az intézmény alapvető feladata, hogy a hazai és európai művészeti hagyományok tiszteletben tartásával új irányokat és irányzatokat is bemutasson és közérthetővé tegyen, s az ínyenc és a szélesebb közönség számára is befogadható, magas szintű élményt biztosítson. A Müpa a hazai és nemzetközi élvonalba tartozó művészek előadásain túl új művek létrehozását is kezdeményezi és támogatja. Kiemelt szerepet játszik a nemzetközi kulturális kapcsolatok ápolásában, a hazai kulturális célok megvalósításában, illetve a magyar előadóművészek nemzetközi megismertetésében. Tevékenysége jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a jövő nemzedékének fiataljai is egyre szélesebb körben váljanak tudatos kultúrafogyasztó felnőttekké. Mindezt inspiráló, párbeszédet generáló, kérdéseket felvető művészeti eseményekkel és szolgáltatásokkal, élményre, kreativitásra és interakcióra építő újszerű programok bemutatásával teszi.



 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről