Ahogy arról az Origo is beszámolt, a Primark kedden megnyitotta első magyarországi üzletét Budapesten. Hosszú és izgatott várakozás előzte meg a nyitást, és május 28-án már a nyitvatartási idő előtt kígyózó sorokban álltak a vásárlók. Ám nemcsak a cég és a vásárlók várták a magyarországi üzlet megnyitását, hanem a csalók is.
A Primark hazai fogadtatása nem mindennapi - sokan izgatottan osztják meg tapasztalataikat és képeiket a beszerzett kincsekről, azonban vannak már olyanok, akik csalódtak az üzletben.
Már régóta hatalmas érdeklődés kísérte az első magyarországi Primark debütálását, de ennyi embert még sohasem lehetett látni pesti áruház nyitásán, mint kedd délelőtt az Arena Mallban. Olyan is volt, aki bőrönddel érkezett, de sokakat elriasztott a tömeg.
Annyian álltak sorban, hogy az egész első emeleten keresztül kellett a kordonokat kihelyezni, és a megnyitó után csak kisebb csoportokban tudták beengedni a várakozókat.
Volt olyan vásárló is, aki közel két órát várakozott ahhoz, hogy körbe tudjon nézni a Primark üzletben, de olyan is, aki felháborodva feladta a harcot. Az első napon a késő délutáni órákban is hosszú sorban álltak az emberek, sőt, a hivatalos esti kilenc órai zárás előtti percekben is sokan voltak a kasszák előtt.
1.5 órája voltam. A képre nem fért rá, de még egyszer ennyi ember állt előttem
– írta az egyik vásárló egy nyilvános Facebook-csoportban.
Habár az áruház szóvivője azt mondta, folyamatosan töltik a készletet, vásárlói beszámolók alapján vannak olyan termékek, amik már el is fogytak. Sokan panaszkodnak arra, hogy a tömeg miatt rendetlenség van, de a minőséget is érték kritikák.
Nekem tegnap azt mondták folyamatosan töltik majd. Az anyaga tényleg nem túl jó. A pizsit nem is mertem megvenni, csak a hálóinget, mert nagyon beleizzadós az anyag. A köntösön ott is és még itthon is agyaltam, mert nem volt már akkor méret, de elengedtem, mert ezért az anyagtípusért drága (szerintem).
– írta az egyik vásárló egy nyilvános Facebook-csoportban.
A lelkes beszámolók mellett megjelentek a kritikus hangok is: többen a márka minőségével nem voltak megelégedve.
Én is vásároltam magamnak egy ruhát, sajnos nem néztem meg alaposan, próba nélkül, mert a próbafülkébe is kihívás volt bejutni. Nem a mérettel van a gond, de festékhibás, olyan, mintha gyűrődés lenne, és amikor itthon felpróbáltam, három fehér csík volt a fenékrészen
– írta az egyik vásárló egy nyilvános Facebook-csoportban.
A Primark lényegében verhetetlen az árak a tekintetében, azonban az olcsó és divatos ruhadarabokat kínáló céget gyakran éri az a vád, hogy másolja híres divattervezők darabjait, a minőségbeli különbség azonban szembetűnő.
Egy másik bejegyzésben az egyik vásárló leírta, hogy kedden vett egy gyerekruhát, amelyet 30 fokon kimosott, de a mosás után bolyhos lett és kinyúlt.
Csak én vagyok ilyen szerencsétlen, vagy ezek tényleg ilyen rossz minőségűek? És visszavinni sem lehet, pedig aztán ezt vissza kéne hogy vegyék, nem?
– írta a posztjában.
Az irdatlan mennyiségű, tömött polcok között járkálva láthatjuk, hogy a férfiaknak, a nőknek és a gyermekeknek készült kollekciók is zsúfolásig vannak pár száz, pár ezer forintos termékekkel. Női farmert már 5000 forinttól lehet venni, rövidnadrágot 1300 forinttól, pólókat pedig 920 forinttól is lehet kapni, aki pedig fehérneműt szeretne, 1500 forintért 5 darabos bugyi- és zoknicsomagot, illetve 1500 forintos melltartót is vásárolhat - írta a Blikk.
Természetesen gyakran felmerül a kérdés, hogyan tudják az alacsony árakat az áruk jó színvonalával összekapcsolni az ellátási láncban. A cégnél azt mondják: nincs titok! Egyszerűen arról van szó, hogy néhány dolgot másképp csinálnak, mint más márkák, így tartják alacsonyan az árakat.
A budapesti nyitás mellett a Primark folytatja ambiciózus terjeszkedési terveit a közép- és kelet-európai régióban, és még ebben az évben üzleteket nyit Temesváron, a lengyelországi Bydgoszczban, valamint megnyitják második üzletüket Prágában.