A vasárnap esti baleset után a járművek műszaki mentését már aznap éjszaka megkezdték, az utolsó siklott kocsit is már hétfőn kora délután beemelték.
A munkálatok során sikerült mind az öt járművet emelőberendezésekkel visszahelyezni a sínekre, így nem volt szükség a vasúti daru bevetésére,
valamint az ezzel járó felsővezeték-rendszer elbontására, ami a kárelhárítás idejét is meghosszabbította volna. Már vasárnap késő estétől a Magyar Államvasutak Zrt. majdnem száz munkatársa dolgozott a helyszínen, hogy mielőbb újraindulhasson a forgalom az ország egyik legfontosabb vasútállomásán.
A vasúti pálya gyors helyreállításának köszönhetően kedden hajnaltól már a hatvani és az újszászi vonalról a vonatok nagy része a Keletibe érkezett,
mert a Kőbánya felső felé vezető három vágányon feloldották a korlátozásokat. A délelőtti órákban pedig fokozatosan állt vissza a rend a hegyeshalmi és a pécsi vonal vonatainál is, miután a két ferencvárosi vágányon is megindulhatott a forgalom - áll a Mávinform közleményében.
Déltől már az eredeti közlekedési rend érvényes, pár perces késések azonban még előfordulnak.