Rétvári Bence: A magyar oktatást nem lebecsülni, hanem megbecsülni kell

Rétvári Bence
Rétvári Bence
Vágólapra másolva!
A magyar oktatást nem lebecsülni, hanem megbecsülni kell, és le kell szokni arról, hogy aki jót mer mondani az oktatásra, azt megvetik - jelentette ki a Belügyminisztérium (BM) parlamenti államtitkára szombaton a Tranzit fesztiválon Tihanyban.
Vágólapra másolva!

Rétvári Bence a Porosz vagy finn - Mi váltja meg az oktatásügyet? című beszélgetésen kiemelte: a gyerekeink oktatása, biztonsága, környezete, iskolája a legfontosabb dolog az életben. Hozzátette, ahogyan a gyerekeket nevelik a családban, majd utána az iskolában, olyan lesz a jövő.

 Az államtitkár kitért arra, hogy a magyar közbeszéd sajnos lehúzza az iskolákat, majd felhívta a figyelmet arra: le kell szokni arról a divatról, hogy aki dicsér valamit a magyar oktatásban, aki jót mer mondani, azt megvetik.

Rétvári Bence előadásában megemlítette a telefonok betiltását is az iskolákban. Mint mondta, ezzel azt akarják elérni, hogy a gyerekek az oktatási intézményekben minél jobb teljesítményt nyújtsanak. Hozzátette, lapotokat, táblagépeket és ingyenes tankönyveket kap több százezer diák, ezzel elősegítve a tanulásukat, hozzátéve, hogy az oktatás fontos feladata többek között a társadalmi különbségek csökkentése, de nem lehet minden iskolán kívüli társadalmi probléma megoldását a tanároktól várni. ó

Rétvári Bence arról is beszélt,hogy Magyarországon arányaiban 10,8 diák jut egy tanárra, míg az EU-s átlagnál ez a szám 12,1. 

Az államtitkár elmondt:

 idén csaknem 13 ezren jelentkeztek pedagógusképzésre, húsz évvel ezelőtt pedig csak ötezren. 

Pécsi Rita neveléskutató felhívta a figyelmet arra, hogy a magyar néphagyomány "nevelőereje" sokat érne az iskolákban, sok kompetenciát fejlesztene. Azt mondta, az oktatás célja, hogy "gyökerekkel rendelkező, boldog, kreatív, kommunikatív embert neveljenek". Hozzátette, a tanárképzés feladata, hogy egy "hatalmas módszertani kosara" legyen, és abból elő lehessen venni azt, amire szükség van. A neveléskutató kiemelte, 

tovább kell fejleszteni azokat az intézményeket, amik a gyerekeket közösségre, családi életre, kommunikációra és érzelmi intelligenciára nevelik. Azt kell megvizsgálni, hogy a magyar oktatás milyen mértékben tudja ezt támogatni

 - fűzte hozzá.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!