Október elsején Budapesten is elindul az új háziorvosi ügyeleti ellátási rendszer, ami az erőforrásokat hatékonyabban használja fel, így minőségibb ellátást tudnak nyújtani az orvosok, sőt az ellátásban részt vevő egészségügyi dolgozókat is nagy mértékben tehermentesíti.
A Metropol 5 pontban összefoglalta, miért lesz jobb a betegnek az új rendszer bevezetésével:
Október 1-től nem a betegeknek kell megkeresnie, hogy az adott helyzetben milyen orvoshoz forduljon, hanem elég csak felhívnia
a 1830-as telefonszámot, ahol elmondják neki milyen ellátásra van szüksége.
Ez lehet tanácsadás, helyszíni ellátás, de akár kórházba is küldhetik a beteget.
Eddig az ügyeleteket különböző telefonszámokon lehetett elérni, ez mostantól egységes lesz az egész országban. Ezek után viszont csak két számot kell megjegyezni:
112, ha életveszély van és 1830, ha valakinek ügyeleti ellátásra van szüksége.
Mindezek előtt az ügyeleteket az önkormányzat által szerződő külsős cégek működtették, emiatt viszont a szakmai munka kiszámíthatatlan volt és az eszközök pedig változóak voltak.
Mostantól azonban az egész országban egyforma és korszerű eszközökkel látják majd el a betegeket, amihez beszereztek 170 autót.
Ezek az autó pedig fel vannak szerelve mindennel, amire szüksége lehet az orvosnak ahhoz, hogy gyorsan és jól el tudja látni a betegeket. Az autókat akkor fogják használni, ha a betegeket nem tudnak a saját lábukon bemenni az ügyeletre.
A betege korábban nem tudtak visszajelzést adni arról, hogy milyen volt az ügyeleti ellátás. Ezért mostantól ezt is megtehetik, hogy az ellátottak az adott ügyeleti ellátásról elmondják a tapasztalataikat. Az Országos Mentőszolgálat igyekszik minél szélesebb körben erre lehetőséget biztosítani a betegeknek. Emiatt pedig egyre színvonalasabban tudják majd ellátni a betegeknek.
Az ügyeleti ellátás átvétele a mentők szempontjából nem változik, tehát ugyanolyan elhivatottan fognak életet menteni, mint eddig. Az új mentősök, vagy OMSZ munkatársak is ugyanezt képviselik.