Egyre nagyobb a botrány a Lánchíd felújítása kapcsán, miután kiderült, hogy két év alatt 1,4 milliárd forintnyi összeg kerülhetett a Lánchíd kivitelezőjétől, az A-Híd Zrt-től Vig Mór, a számlagyárügy gyanúsítottjának cégéhez.
Ráadásul az azóta letartóztatott Víg Mór magánszámlájára is mehetett közel 1 milliárd forint, amit feltehetően készpénzben fel is vettek.
Víg Mór egyébként a Soros György által fenntartott Amnesty International Magyarország vezetőjének testvére.
A Lánchíd felújítása körüli botrányban ez azonban csak egy újabb, megdöbbentő fejezet, hiszen, már az is épp elég felháborító volt, hogy Karácsonyék teljesen indokolatlanul új szerződést kötöttek – több pénzt adtak kevesebb munkáért.
Mint ismert, a Tarlós István vezette főváros még 2019 előtt írt ki tendert a felújításra. Akkor még a híd felújítása 21,8 milliárd forintba került volna, Karácsonyék azonban új pályázatot írtak ki, amelyet ugyanaz a cég, az A-Híd Zrt nyert el, azonban már 26,7 milliárdért újította fel a hidat.
Azaz, több mint 5 milliárd forintért, ráadásul úgy, hogy a korábbiakhoz képest a Váralagút és a villamos alagútjának a felújítását nem tartalmazta a szerződés.
Ez azt jelenti, hogy
a budapestiek pénzéből fele munkát fizetett ki a főváros, 5 milliárd forinttal többért.
Az is elgondolkodtató, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes éppen akkor kapott meghívást az A-Híd partijára, amikor a cég elnyerte a tendert.
Az is érdekes kérdés, hogy miért döntött a főváros vezetése a drágább verzió mellett. Bár az új fejlemények fényében – a már említett Víg Mór-ügy – ez más megvilágításba kerül, azt nem szabad elfelejteni, hogy Karácsonyék rendre azt hangoztatják, milyen rossz pénzügyi helyzetben van a főváros. Nem kell közgazdasági zseninek lenni ahhoz, hogy lássuk, ha nem vetik el a korábbi tendert, 5 milliárdot spóroltak volna a városnak.
Mindezek után jogosan gondolhatná az ember, hogy legalább elkészült a Lánchíd, az évekig tartó lezárás megszűnt a város közepén. Ez azonban koránt sincs így, hiszen Karácsonyék úgy döntöttek, hogy autók mostantól nem mehetnek át a hídon.
Bár a korábbi forgalmi rend visszaállítása csökkenthette volna a Budapesten így is elképesztő méreteket öltő dugókat, ma mégsem használhatják azt az autósok. Az autósokat állandóan büntető Karácsony-féle vezetés csak néhány buszjáratot és az alig lézengő kerékpárosokat engedi fel a hídra.
Érdekes adalék, hogy Karácsony, amint főpolgármester lett, klímavészhelyzetet hirdetett. De úgy tűnik, az állandó dugók okozta légszennyezés nem zavarja a „zöld” főpolgármestert és embereit.
Ez látható volt már a teljesen átgondolatlanul kialakított biciklisávoknál is, amikor szintén hatalmas dugókat okozva vettek el teljes sávokat az autósoktól a kerékpársávok kialakítása érdekében a nagykörúton vagy épp a budai Bartók Béla úton.
Mindez azonban nem csak a budapestieket érinti, hiszen rengetegen járnak dolgozni, tanulni vagy épp szórakozni a fővárosba, így a Lánchíd túlárazott, késlekedő és végül elfuserált felújítása millióknak okoz újabb nehézséget Budapesten.