A Társadalmi Vállalkozások Magyarországi Koalíciója idén is megrendezte a Társadalmi Vállalkozások Napját. A rendezvény találkozási és bemutatkozási lehetőséget biztosított azoknak a hazai társadalmi vállalkozásoknak, amelyek társadalmi, kulturális és környezetvédelmi célok megvalósulását segítik elő. Mészáros Andrea, a Társadalmi Vállalkozások Magyarországi Koalíciójának újraválasztott elnöke az eseményen három megvalósítandó feladatra hívta fel a figyelmet:
legyen koordinátoruk a társadalmi vállalkozásoknak az államigazgatáson belül, készüljön el a szociális gazdaság nemzeti stratégia és vezessék be a társadalmi vállalkozások hazai minősítési rendszerét.
Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára - a közlemény szerint - beszédében azt hangsúlyozta, hogy
a társadalmi vállalkozások jelentősége nem csupán a társadalmi szerepvállalásukban rejlik, hanem a növekedés és befogadás szempontjából kulcsfontosságú szereplői a fejlődő gazdaságoknak.
Hozzátette:
Olyan szervezetek, amelyek munkahelyeket teremtenek, innovatív szolgáltatásokat és termékeket kínálnak, emellett ösztönzik a fenntartható működést és az egyenlő esélyek megteremtését azáltal, hogy a hátrányos helyzetű munkavállalók előtt is képesek megnyitni az elsődleges munkaerőpiacot
- mutatott rá az államtitkár. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki biztos azt mondta:
Hála, köszönet és tisztelet illeti a társadalmi vállalkozókat. Mindamellett, hogy vállalkozásukból próbálnak megélni, csaknem tízezer embernek adnak munkalehetőséget, és mindezen felül fontos társadalmi, szociális cél elérését tűzték ki, ezért dolgoznak a mindennapokban.
Nyitrai Zsolt az elmúlt egy év jelentős eredményei között említette, hogy "óriási előrelépésként a társadalmi vállalkozások bekerültek a KKV-startégiába, valamint anyagi forrásokat és modern eszközöket biztosítottak számukra". A Szociális Farmok jól működő modellje példaként szolgál a szektor jövőbeni növekedéséhez - tette hozzá.
A miniszterelnök főtanácsadója a jövőbeni célokat is meghatározta. Azt mondta, hogy növelni kell a társadalmi vállalkozások ismertségét, ezért tájékoztató kampányt indítanak ennek az elősegítésére
- áll a közleményben.