A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs vezetése december 23-án nyilvánosságra hozta a Digitális Megújulás Cselekvési Tervet, amely zsinórmértékként szolgál a 2010-2014 közötti időszak kormányzati infokommunikációs terveivel kapcsolatban.
A digitális megújulás cselekvési terv négy akciótervben, nyolcvanhárom konkrét akciójavaslatot tartalmaz: ezek a gazdaság talpra állítását, a versenyképesség növelését és nem utolsósorban a polgárok kényelmét szolgálják
A tapasztalatok azt is mutatják, hogy az elektronikus ügyvitel terjedésének egyik legfőbb akadálya a témakörhöz kapcsolódó ismeretek hiánya.
A kormány a Digitális Megújulás Cselekvési Terv 3.2.2.5-ös pontjában célul tűzte ki az elektronikus ügyintézés és az elektronikus aláírás mind szélesebb körben történő terjedésének elősegítését.
Nyolc vezető köztisztviselő
Az elektronikus aláírás területén piacvezető Microsec Kft. a kormányzat által megfogalmazott célokhoz járul hozzá azzal, hogy a 2011-2012-es években térítésmentesen lehetővé teszi negyedévente nyolc fő vezető köztisztviselő elektronikus aláírás szakértői képzését.
A program népszerűsítésében az Informatikai Vállalkozások Szövetsége is segítséget nyújt a hitelesítés szolgáltatónak, a Magyarországon megvalósult legnagyobb elektronikus aláíráson alapuló e-ügyintézési rendszerek elektronikus aláírás technológiai szállítójának.
Barsi András Attila, a Microsec Kft. szakembere szerint az elektronikus aláírás és az elektronikus ügyvitel terjesztésének legjobb módja, ha lehetőséget biztosítunk az érintettek számára a területhez elengedhetetlen ismeretek megszerzésére.
A két naposra tervezett képzés célja, hogy az elektronikus ügyintézésben érintett vezető köztisztviselők, gazdasági és folyamatszervező szakemberek számára egy átfogó képet adjon az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó alapvető jogi, műszaki, szabványi és gazdasági fogalomrendszerről.
A program célja az is, hogy ismertesse a már megvalósult és jól működő e-ügyintézési modelleket és azok gazdasági hatásait.
Képzés és vizsga
A képzés elvégzése után a résztvevők vizsgát tehetnek a megszerzett tudásból, melynek sikeressége esetén a Microsec Kft. egy "e-Szignó tanúsított PKI szakértő" oklevelet állít ki számukra.
Az oklevél annak igazolására szolgál, hogy tulajdonosa képes az elektronikus aláírás fogalomrendszerét biztonsággal kezelni, joghatásait értelmezni, az elektronikus aláírás ügyviteli folyamatokba való bevezetését megtervezni, valamint pénzügyi és gazdasági hatásait elemezni.
Barsi András Attila úgy véli, a Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató által szervezett képzés legnagyobb előnye, hogy az elektronikus aláírás minden aspektusára kiterjed.
A szakember szerint a képzésre azért van szükség, mert "az elektronikus aláírás és ügyintézés terjedésében akkor fogunk tudni igazi áttörést elérni, ha az érintettek rendelkezni fognak a területhez kapcsolódó tudással.
Éppen ezért az a céljuk, hogy továbbadják az általuk már megszerzett tudást és elősegítsék Magyarországon az elektronikus ügyvitel elterjedést és magas színvonalú kialakítását.