Megtörtént olyan eset például, hogy a fogyasztó beiratkozott egy nyelviskolába, és a nyelvtanfolyam díját már előre, egy összegben egyenlítette ki.
Azonban már annak első órája is elmaradt, ráadásul a nyelviskolától semmilyen anyagot nem kapott (sem papír alapú, sem elektronikus tananyagot, de még csak szerződést sem).
A fogyasztó csak később döbbent rá, hogy hiába hirdette magát az intézmény neves, eredetileg angliai nyelviskola gyakorló budapesti intézményének, csak később jött rá arra, a feltüntetett angliai címen nem volt megtalálható semmilyen iskola.
Interneten ellenőrizni a nyelviskolát
Épp ezért előre utána kell nézni az interneten az intézménynek és annak is, hogy kinek milyen tapasztalata volt a nyelviskolával.
Ma már ugyanis a vállalkozások nagyobb többségének van regisztrált adatlapja a közösségi oldalakon, ahol a fogyasztók kifejthetik és ki is fejtik véleményüket, milyen tapasztalatokat szereztek.
Így a közösségi adatlapon megtett fogyasztói értékelések, hozzászólások, bejegyzések és kommenték nagyon hasznosak a kiválasztásban!
Csak olyan nyelviskolával kössenek a fogyasztók szerződést, amely rendelkezik engedéllyel, akkreditációval és előtte tájékozódjanak arról, szerepelnek-e az Oktatási Hivatal Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ internetes honlapján (https://nyak.oh.gov.hu) vezetett internetes listában.
Számoljanak azzal is, hogy esetleg a tanfolyam díja mellett még további költségek merülhetnek fel.
Például, nem biztos, hogy az fedezi a szükséges tankönyvek, munkafüzetek, jegyzetek vagy egyéb felkészülési anyag árát, külön kérdezzenek rá erre. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy a fogyasztó vagy a nyelviskola biztosítja ezeket és az kinek a költsége.
Ha fizetésre kerül sor, azt kizárólag számla vagy átvételi elismervény ellenében tegyék, máskülönben a szerződéskötést, illetve az összeg megtérítését nem fogják tudni bizonyítani vita esetén – hangsúlyozza végezetül a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.