A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány csecsemők és kisgyermekek helyszíni professzionális ellátását kívánja a lehető legmagasabb szintre fejleszteni, s évek óta speciális rohamkocsi és gyermek-mentőorvosi kocsik üzemeltetésével segíti az Országos Mentőszolgálat munkáját. A kezdetben kizárólag a fővárosban üzemelő szolgálatot 2008 óta sikeresen beindították az észak-magyarországi régióban is. Sikertörténetük folytatásához azonban komoly anyagi beruházásra van szükség: a felszereltség fejlesztése, az eszközök megvásárlása és további rohamkocsik beszerzése komoly anyagi gondot jelent az alapítványnak.
A magyar gyermekmentés fejlődésének érdekében a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat idén jótékony karácsonyi akcióval hívja fel magára a figyelmet. Kampányuk keretén belül a cégeknek lehetőségük van különböző összegű adományok folyósítására, a befolyt összegek pedig különböző eszközök megvásárlását teszik lehetővé az alapítvány számára.
Nemes Dóra marketingvezető elmondta, az adománygyűjtő ötlet egyfajta társadalmi felismerés nyomán született meg. Általános jelenség, hogy a cégek partnereiket minden karácsonykor személytelen ajándékokkal halmozzák el, amelyek többnyire eltűnnek a munkaasztalok fiókjainak süllyesztőjében, vagy szerencsés esetben egy karácsony utáni jótékonysági árverésen cserélnek gazdát. Mivel a vállalatok számára ez óriási költséget jelent, mind többen érdeklődnek olyan megoldás után, ami az adott összeg jótékony célra fordítását szolgálja, s ami az ügyfeleik, munkatársaik számára is pozitív üzenetet hordoz. A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat idei első akciójának végső célja az, hogy a 2011-es év során egy újabb rohamkocsit tudjanak szolgálatba állítani. Egy felszerelt, s minden, a mentéshez szükséges funkcióval ellátott autó ára harmincmillió forint.
A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat mostani akciója az első ilyen jellegű kezdeményezés az alapítvány életében, de Nemes Dóra már most sikerekről számolt be. Bár komolyabb felületeken nincs lehetőségük közzétenni ünnepi felhívásukat, saját adatbázisuk alapján történt megkeresések eredményeképp máris érdeklődő cégekre leltek. Az adományokért cserébe összegtől függően az alapítvány dolgozói különféle módon fejezik ki hálájáukat: virtuális mentősmacival saját vállalati oldalunkon jelezhetjük, mi idén a bögrék helyett a jótékonyságot választottuk. Logónkat megjelentethetjük egy kiválasztott eszközön vagy mentőautón, cégünk neve felkerül az alapítvány hírlevelére, de akár egy oklevéllel is gazdagabbak lehetünk. A két legnagyobb adományösszeget választók - félmillió és egymillió - a karácsonyi üdvözlőlapokra a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat jóvoltából tehetnek szert, és akár a kampány fő támogatói is lehetnek.
Úgy tűnik azonban, nem feltétlenül az arculati megjelenés miatt választják ezt a nemes formát a tudatosan gondolkozó vállalatok, hiszen megtudtuk, volt olyan adományozó, aki az üdvözlőlapokról is lemondott, mivel úgy véli, annak előállítási költsége jobb helyen van az alapítványnál, mint a nyomdáknál.