Fejrecsapkodós
A játék menete:
A résztvevők körbe ülnek vagy állnak, egy ember kivételével, aki középre áll. Mindenki választ magának egy fantázianevet, hangosan, majd valaki elkezdi a játékot azzal, hogy kimond egy nevet. A középen lévő játékosnak egy összesodort újsággal fejbe kell csapnia az elsőként megszólaló társát (a fantázianév tulajdonosát), mielőtt az bemondana egy másik nevet. A cél tehát az, hogy az első játékos nagyon gyorsan megnevezzen valakit (természetesen a játék elején választott fantázianevét kell kimondania), mielőtt a középen álló fejbe suhintaná. A játék addig tart, míg a bent álló fejére nem tud sújtani egy társának. Ekkor helyet cserélnek, és mielőtt leülne, mondania kell neki is egy újabb fantázianevet.
Korosztály: általános iskolától felfelé bárki játszhatja, de akár már nagycsoportosokkal is meg lehet próbálni játszani, ha családos buliban vagyunk
Idő: 10-15 perc
Eszköz: egy újságpapír, amit összesodrunk és lehet vele csapkodni
Ki az igazi?
A játék menete:
A csapatból három ember kimegy a szobából, és az egyikük mesél nekik az életéből egy igaz történetet. A többiek ezt meghallgatják, majd mindannyian visszatérve, egyenként adják elő ugyanazt a sztorit, mintha az vele történt volna meg, és nem a másik kettővel. A bent levők kérdezhetnek is, amire válaszolni kell (lehet füllenteni). A játék célja, hogy a bentlévők megfejtsék, ki mondott igazat, vagyis kivel esett meg valójában a történet és kik hazudtak a három ember közül.
Korosztály: általános iskola felső tagozattól felfelé
Idő: körönként 7-8 perc
Klikk-Bumm
A játék menete:
Kiválasztunk a csapatból egy játékvezetőt, ő áll középre, a többiek körbe veszik. A játékvezető kivételével mindenki fegyverként tartja maga elé a kezét. Amikor a játékvezető rámutat valakire és azt mondja: bumm, akkor az az ember leguggol, a két oldalán állók pedig egymás felé lőnek (közben mondják is, hogy bumm). Az esik ki a játékból, aki nem elég gyors, vagyis nem guggol le vagy nem lő elég gyorsan. Ha a kör közepén álló ember a rámutatásnál klikket mond, akkor nem szabad megmozdulni. Ilyenkor az esik ki, aki mégis megmozdul. Amikor már csak két ember marad, párbajjal döntik el, ki a végső győztes: egymásnak hátat fordítva, számolásra lépegetnek és a játékvezető jelzésére lőnek. A gyorsabb nyer, ő lesz a következő körben a játékvezető.
Korosztály: óvodás kortól felfelé
Idő: 10 perc
Üvegezés
A játék menete:
Üljünk körbe, jelöljük ki a kezdő játékost, aki megpörgeti a földre vagy asztalra lerakott üveget. Akire az üveg nyaka mutat, attól kérdez valamit a pörgető. (Azt előzetesen tisztázni kell, milyen jellegű kérdéseket lehet feltenni.) Ha a játékos nem tud, vagy nem akar válaszolni, a pörgető által kitalált feladatot végre kell hajtania. Azt követően, hogy teljesítette a feladatot, vagyis válaszolt vagy teljesítette a feladatot, pörgethet, majd kérdezhet. Felnőtt társaságban akár úgy is játszhatunk, hogy aki nem válaszol, levesz magáról egy ruhadarabot...
Játékidő: legalább 20-30 perc
Korosztály: a kérdések jellegétől függ, akár kisgyerekek is játszhatnak
Eszköz: üres üveg