A téma iránti nagy érdeklődés oka, hogy az elmúlt hónapokban feltárt és megvizsgált közös kutatás-fejlesztési és innovációs projektek egy meghatározó része azzal foglalkozott, miként lehetne a felhasználókat célzottabb és hatékonyabb módon információkkal, tartalmakkal, vagy targetált hirdetésekkel elérni. A projektgazdák a technológiai kihívásokra adható megoldásokat egyértelműen azonosították, ugyanakkor visszajelzésre volt szükségük azzal kapcsolatban, hogy a hirdetői piac várhatóan mely megoldásokra, milyen időtávon belül lesz/lehet nyitott. Ez utóbbi kérdés megválaszolásában segítette a klaszter tagok munkáját a Networking Klub.
Novák Péter gondolatébresztő előadásában az alábbi kérdések mentén vázolta fel a hazai hirdetői piac jövőjét:
Fogyasztói környezet:
Jogi környezet:
Üzleti környezet:
A Networking Klub célja
A Networking Klub célja egyrészt a klaszteren belüli network-ösödés, másrészt a klaszter tagok kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységének támogatása a piaci/felhasználói oldal várható igényeinek feltárásán, bemutatásán keresztül. A Networking Klubok 3 heti rendszerességgel kerülnek megrendezésre, a klaszter tagok többségét érintő tématerületeken.