Bár a White Stripes neve hazánkban kevéssé ismert, a detroiti minimalista rockduó legutóbbi lemezéből eddig 750 ezer album kelt el, összességében csaknem 14 millió dolláros bevételt hozva az együttesnek. A Strokes és a Hives mellett a csapat jelen pillanatban a rock and roll újhullámának legsikeresebb keltői és meglovaglói közé tartozik. Foglalkozott velük a Time magazin, egy sor fontos újság, számaikat gyakran játssza az MTV, még éjszakai show-kba is meghívták őket. A banda körüli hírverésnek hála - főleg Amerikában - jócskán megemelkedett a rajongók száma, így a legújabb lemez esetében már legkevesebb egymillió eladott példányra számítanak. Ez nagyjából 19 millió dollárt jelentene a garázszenekari státusát továbbra is fenntartó White Stripesnak.
Ehhez képest a befektetett nem egészen 10 ezer dollár valóban elenyészőnek tekinthető. A csapat kevesebb, mint két hetet fordított a lemez elkészítésére, s ez bőven elég volt ahhoz, hogy felvegyenek 20 teljesen új számot, amiből az albumon feltehetőleg 15-öt meg is jelentetnek majd. A felvételek helye a londoni Toe Rag stúdió, melynek felszereltsége ugyancsak hagy kívánnivalót. A műfaj sajátosságainak megfelelően azonban ideális helyszínnek bizonyult, ráadásul a számla is mindössze hatezer dollárra rúgott. Ehhez jönnek a szállodai és egyéb kiadások, s így jön ki végül a tízezer dolláros teljes költség. Összehasonlításképpen: ennyibe került a Korn legújabb lemezének készítésekor egy napra a szállás, kocsi és ennivaló az együttes egy tagjára vetítve. Az Untoucheables összeállítása és felvétele és végül négymillió dollárnál is több került.
Liam Watson a Toe Rag tulajdonosa és egyben az album társproducere elmondta: "A lemez mindössze két hét alatt készült el, s ebbe az időbe még három fellépést is belezsúfoltak. Végül így is lett egy teljes albumnyi anyag, egypár dal tartalékba, ha végül mégis megváltoztatnák a számokat a korongon, no meg egy-két ritkaság, amit majd csak gyűjtőknek jelentetnek meg. Szóval elég hatékonyak voltak."
A White Stripes, vagyis Jack White és Meg White valójában egy testvérpár. Logójuk az Amerikában jól ismert piros-fehér csíkos, kör alakú mentolos nyalókára hajaz, s nevüket is innen nyerték. Az édesség saját bevallásuk szerint a gyermekkort és az ártatlanságot szimbolizálja, melytől még ők maguk sem kerültek messzire.