Molnár Ferencről, ismertebb nevén Caramelről már régóta tudjuk, hogy sikerre van ítélve. Nem is feltétlenül azért, mert megnyerte a Megasztár-t, hiszen ez még önmagában kevés. Inkább azért, mert érződött rajta, hogy ha egyszer majd szabad kezet kap, és nemcsak az ismert slágereket kell énekelnie, maradandót is alkothat.
Így aztán a műsorban elhangzó, Caramel által énekelt dalokat tartalmazó CD megjelenése csak átmenetileg csillapította a tömegek étvágyát - a többség érthetően a valódi bemutatkozásra volt kíváncsi. Ebből már az [origo]-n hallható volt a múlt hónapban egy kis előzetes - a Vártváratlan című, első slágerre bizony sokan voltak kíváncsiak.
Az album a Nyugalomterápia címet kapta, és ez, a lemezt hallva, egyáltalán nem meglepő, hiszen annak ellenére, hogy néha-néha táncba invitálnak a ritmusok, ez igazából nem bulilemez. Az [origo]-n hallható négy dal, az akusztikus gitárral színezett, puritán Mennem kell, a Bartók Eszterrel közösen dalolt, romantikus Ugyanúgy soul, és a bluesos, szájharmonikus Majdnem műszerész - ez utóbbi valóságos önéletrajz.- hű keresztmetszetet ad a lemezről. A negyedik dal pedig az első saját Caramel-sláger, a Szállok a dallal, koncertverziója a Budapest Sportarénából. Még Jacko és a Black Or White riffje is feltűnik benne.
A Nyugalomterápia esetében egy valódi szerzői lemezről van szó. Nincs sztárvendég-parádé, nincsenek dalszerző szakmunkások, bérelt szövegírók, hisz az énekesnek már a stúdiómunka kezdetén is nagyon határozott elképzelései voltak a készülő anyagról, így a zene és a szöveg mellett, a hangszerelés és hangzás is nagyrészt az ő érdeme. Ez persze nem is csoda, hisz már tizenéves kora óta ír saját számokat, s játszik sok hangszeren, így kerülhetett a lemezre néhány, jó pár éve megszületett dal, amelyeket most volt alkalma először profi és méltó körülmények között rögzítenie.
A hangzás pedig valóban nemzetközi színvonalú, az amerikai kollégák lemezeivel szemben is megállja a helyét, bár talán szerencsésebb, ha inkább az alig pár éve beinduló, ám ebben a műfajban talán legelőremutatóbb, brit soul/RnB színteret vesszük összehasonlítási alapul, hisz jól hallhatóan Caramel is inkább velük érez közösséget. Itt szó nincs aranyláncokkal és bikinis lányokkal villantó gengsztervilágról, inkább személyesebb, a szó legjobb értelmében felnőttebb témák állnak a középpontban, és bár néhány dalszöveg sötétebb, súlyosabb hangulattal is bír, vagy a társadalomkritika vizeire evez, azért "szókimondó szövegektől" vagy céltalan keménykedéstől nem kell tartanunk.
A zenei rész egyik nagy erőssége pedig az, hogy bár Caramel érezhetően nem hagyja figyelmen kívül a nemzetközi trendeket, úgy tud mégis naprakész és friss lenni, hogy közben végig megmarad a saját, csak rá jellemző hangja és stílusa, ez pedig elsősorban kiváló dalszerzői vénájának köszönhető. Ami pedig a körítést illeti, azt nagyon helyesen nem is vitték túlzásba: a szövegekre jellemző érettség és őszinteség a zenében is tetten érhető, a letisztult, sallangmentes, visszafogott kompozíciók dominálnak, ennek ellenére a slágeresség végig megmarad. Több potenciális kislemez is található a korongon, a szerzemények változatossága, ízléses eklektikája pedig külön jó pont. Van itt dögös UK garage, szerelmes ballada, soul, rapbetét, sampler és jazzgitár, és egy már-már musicalba hajló hangszerelésű, szám, a Jégszív.
Nyerd meg a lemezt és nyerj koncertjegyet!
Játékunkban három példányt sorsolunk ki Caramel Nyugalomterápia című CD-jéből. Kérdésünk: Kinek a szerzeménye a Jégszív című szám?
A helyes megfejtéseket november 17-ig a nyeremeny@origo.hu címre várjuk. A levél tárgya ez legyen: Nyugalomterápia.