Az idei, november 26-án kezdődő drámafesztivál vendége az Amerikai Egyesült Államok színháza. A szervezők a Trafó és a MU Színház színpadán igyekeznek kísérletező és műfaji határokat feszegető produkciókat mutatni a nézőknek.
A programblokkban Reggie Watts ad szólókoncertet és tart workshopot. Neki az a különlegessége, hogy tíz oktávnyi hangterjedelemmel rendelkezik, és a keleti parton, majd a világban szatirikus opera-beatbox előadásaival lett ismert.
Reggie Watts
Négy előadással mutatkozik be New York egyik legprogresszívebb befogadószínháza és produkciós műhelye, a PS122. Budapesten látható produkcióik az amerikai és a magyar társadalom között keresnek párhuzamokat, és a szervezők szerint az Egyesült Államok legizgalmasabb színházi kísérleteiből kínálnak ízelítőt.
Az ígéretek szerint a Kortárs Drámafesztiválon a nézők olyan előadásokat láthatnak, amelyek finoman, a színház eszközeivel reflektálnak az aktuális kis- és nagypolitika eseményeire, miközben a felszínen az amerikai álmot; a csillogást, a boldogságot, a gyönyört kínálják.
A magyar programban egyebek mellett Pintér Béla és Társulata, a Szputnyik Hajózási Társaság, az Örkény, a Nemzeti és a Kolibri valamint a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház kap helyet.
A fesztivál egyik eseménysorozata a kortárs lengyel és magyar dráma kapcsolatát vizsgálja a Krakkói Magyar Központtal együttműködve. A Kortárs Drámafesztivál célja a magyar színház legjobbjait bemutatni külföldi vendégeinknek, és egyúttal innovatív külföldi előadásokat kínálni a magyar közönségnek.