Az EVOL spanyol-skót duó kísérleti zenét csinál tánczenei alapanyagból, bőven a hallgathatóság határait feszegetve. Amikor viszont mixelnek, akkor... nos, akkor is határokat feszegetnek, csak máshogy. Tavaly a Fact számára raktak össze egy letölthető mixet, amely 49 percben 105 rave-számot tartalmazott, nagyban a klasszikus ún. hoover soundra alapozva. Vagyis hát ez nem volt mix abban az értelemben, hogy nem egymásra kevert, csak egymás után vágott számokat tartalmazott, őrült és eszeveszetten (túl)pörgős módon. (Nem sokkal később a "legendás" jelzőt is megkapta.
A nemrég itt letölthetővé tett, az iDEAL Recordings számára készített mix még ezen is bőven túltesz: 303 (vagy ki tudja, mindenesetre háromszáznál több) acid-szám 13 percben és 47 másodpercben. Ha mondjuk egy dj mindegyik számból csak három percet játszana, az 15 és egynegyed óra lenne, egy igencsak izmos acid party. Itt viszont átlagban mindenből 2,73 másodpercnyi szól. Főleg, naná, a TB-303 jellegzetes puttyogása. Ez egyrészt nagyon az acid house klasszikus korszakához kötött, és a számok többsége 1988 és 1991 közötti - másrészt ugye újra meg újra feltűnik a zenében (helló, Rihanna - bár ő nincs itt), úgyhogy vannak újabb darabok is. Természetesen a mix teljes őrület, annyira, hogy tényleg már nehéz zeneként hallgatni, az ember inkább a fejét kapkodja, mintsem figyelni tudna vagy belefeledkezni, és ez még akkor is így maradt, amikor ötödszörre tettem be; azért annyi fejlődés volt, hogy a káoszból egyes érdekes, mókás váltások, megoldások elkezdtek kiemelkedni. Mindenesetre legalább egyszer érdemes lenyomni, mert igencsak egyedi és a maga egészen sajátos módján azért szórakoztató. Aztán jöhet valami normálisabb acid - mondjuk nemrégről Thee Mike B másfél órás, szintén letölthető Nothing But Acid mixe.