A pénteki Balaton Sound első érdekesebb előadója Nas volt, aki egy dj-vel és egy dobossal állt ki a színpadra - ahol annyira nem történt aztán semmi, hogy azt is eseménynek éreztem, amikor a basszus ledöntötte a vécében az üres söröskorsómat. Miközben a Wu-Tangben például mindenkinek megvan a saját hangja, a saját stílusa, addig Nasról csak a hangja alapján nem igazán lehetett kideríteni, hogy kicsoda akar lenni. Míg a Wu-Tangen azt éreztem, hogy én vagyok a fesztivál legnagyobb stricije, aki legalább ötven lányt futtat a környéken, addig Nas nem tudott elhitetni velem semmit. Arra is legalább húsz percet kellett várni, hogy megszólaljon az első szám, amire mosolyogva lehetett bólogatni.
Pedig Nasnak vannak kellően ütős és agresszív számai, csak valamiért nem ezeket hozta el. Nem segített persze a korai, napsütéses időpont sem, de neki is többet kellett volna beletennie annál, hogy fel-alá sétálgat és azt ordibálja, hogy hajrá emberek, make some noise! - aminél elcsépeltebb dolog valószínűleg nincs is. Nem sikerült belaknia a színpadot. Meglepő módon ennek ellenére is odavoltak érte az emberek, egy csomóan lengették a kezüket. C (AP)
Mintha mindenki kicsit becsapva érezte volna magát, amikor tavaly kiderült, hogy Armin van Buuren lép fel Björk helyett a Balaton Soundon. Akkor ez majdnem olyan rossz ötletnek tűnt, mint bármilyen terepen felléptetni a Thirty Seconds To Marsot. Aztán eljött a kicsit lesajnált, beugró Buuren, és megcsinálta a fesztivál legkeményebb buliját: villództak a fények, és több zöld lézert lőttek el, mint eddig valaha. A zene végtelen, folyós masszának tűnt, de az biztos, hogy a döngölés egy pillanatra se szűnt meg. Ezek után nem is lehetett kérdéses, hogy megnézzük-e idén is Buurent. Egy napig úgy tűnhetett, hogy Avicii a király, ő osztja a lapokat, de a holland dj szerencsére rendbe rakta a dolgokat. Nyilván nem egy műfajban nyomulnak, Aviciinek talán több slágere is van, de Buurennek is van egy komoly fegyvere, ami mindent üt.
Az egyik legkedvesebb hobbim, hogy bunkó vagyok. Lehet ezt persze hivatásszerűen csinálni, de minek. Ha a Wu-Tang alatt a fesztivál stricijének éreztem magam, akkor Buuren szettjére a fesztivál egyik legnagyobb, legüresebb bunkója voltam. Ebben valójában semmi rossz nincs, tényleg semmi cikizés, Buurennek egyszerűen ez a titkos fegyvere: esztétikai kategóriát csinál a bunkóságból. Megvolt ez már az építészetben, megvolt ez a filmművészetben, szóval semmi bántás nincs a dologban. Csak megy a végtelen döngölés (egy olyan, egyébként jól működő számból is, mint például a Born Slippy, képes valami elektro-trance masszát kihozni), amibe az ember beleáll, és csak lubickol benne, és arra a másfél órára megszűnnek a problémái. Ehhez megkapjuk még a szokásos, őrülten villogó színpadot, a lézereket, és mindenki boldog. B+ (AP)
Henrik Schwarz amolyan nem szándékolt ellenpontként valami egészen elképesztő mutatvány hajtott végre éjféltől fél kettőig. Olyan szettet játszott, amire leginkább az a leírás illik, hogy baromi okos; ha otthon hallgatom, akkor minden trükkje után csettintek egyet - márpedig volt belőle rengeteg -, iszonyatosan élvezem, és aztán elhatározom, hogy gyorsan letöltöm az összes fellelhető Henrik Schwarz-mixet. De közben fel nem merült volna bennem, hogy ez működőképes lehet egy olyan helyen, mint a telt házas Balaton Sound, péntek éjszaka a csurig töltött Telekom Teraszon; ahol az emberek olyan sapkát viselnek, aminek a tetején ilyen kis pörgettyű van, meg felmásznak a sátort tartó kötélen, meg ismeretlenek hátán dobolgatnak (saját élmény: az én hátamon) - és ki tudja még, miket csináltak!
Szóval nem az volt az elképesztő, hogy a zenében olyanok történtek, hogy egy viszonylag egyenes technoalapon találkozott egymással valami ipari csattogás és egy elegánsan szexi jazztrombita, és ez nem hülyeség volt, hanem pont így tökéletes; hogy egy átvezetésnél mintha Schwarz azzal szórakozott volna, hogy "na, berakjak most dubtechnót?"; hogy amikor egészen kemény és ütősközpontú zenét szedett elő, akkor azt hamarosan ellenpontozta mondjuk egy furi, pszichedelikus és semmiképpen nem "slágeres" énekmintával - satöbbi, satöbbi, tényleg nincs értelme az összes kis okosságot, mondjuk a jazzes house-tól a latinos beütésű komoly technóba átvezető lépéseket rekonstruálni, meg nem is tudom, ahhoz végig szorgalmasan kellett volna jegyzetelnem, nem csak néha kiírni valami vicces dolgot a Facebookra. És azt még kevésbé tudom megmondani, hogy mitől maradt ott az a rengeteg ember táncolni. Messziről nézve úgy tűnt, hogy mindig csak annak örülnek feltűnően, amikor végre a rákészülések, kiállások, okoskodások után végre jön a NÉGYNEGYED - és Schwarz aztán soha nem hagyta meg nekik ezt a felhőtlen örömet sokáig. Közelről nézve viszont örültek, örültünk mindennek. A (RA)
Jó önarcképet lőtt magáról a Balaton Soundon? Küldje el erre az e-mail címre! A legjobbakból válogatást jelentetünk meg az Origón.