Az egyik legismertebb kortárs kínai képzőművész, Aj Vej-vej 1179 acélvázat összekapcsoló szobra egy shanghaji székhelyű, 1940 óta biciklik tömeggyártásával foglalkozó vállalatról kapta nevét. Az installáció címe magyarra fordítva: Örökké.
Az építényt a Velencei Építeszeti Biennálé alkalmából húzták fel júniusban a Palazzo Franchetti kertjében, de más változatokban feltűnt már máshol is, például tavaly egy 3144 bicikliből álló verzió Torontóban, 2011-ben pedig a tajvani képzőművészeti múzeumban.
A körülbelül 10 méter magas köztéri szobor Aj Vej-vej állandó kérdéseit, egyén és tömeg viszonyát, a tárdadalmi fejlődés, a másolat és gyűjtés témáit variálja, és logikájában hasonló a művész 2008-ban kiállított, összekapcsolt székekből álló munkájához.
Aj Vej-vej munkái gyakran reflektálnak társadalmi és politikai folyamatokra, előszeretettel fogalmaznak meg éles kritikát. A kerékpár az egyik legelterjedtebb közlekédési és szállítási eszköz Kínában, amit azonban a művész az egymáshoz rögzítéssel megfoszt a szabadság és a mozgás képzeteitől. Az egyszerű eszközből épített fémhálózat olyan robosztus, kiismerhetetlen labirintust formáz, ami minden pillanatban új oldalát mutatja az azt körbejáró nézőnek.
Aj Vej-vejt a kínai hatóságok 2011-ben gazdasásági bűncselekmény vádjával letartóztatták a pekingi reptéren, majd 81 napig fogva tartották. A művész jelenleg sem hagyhatja el Kínát, és nem rendezhet kiállítást hazájában.
A művészről készült Aj Vej-vej: Never Sorry című dokumentumfilm 2012-ben Magyarországon is bemutatásra került.