„A graffiti lerombolta számomra a világot. Filmezni szinte lehetetlen miatta: akárhova mész forgatni, minden tele van firkákkal. Ha nem akarod nézni, le kell festened őket” – nyilatkozta Lynch.
Neki aztán tudnia kell, miről beszél, hiszen művészi pályáját a graffiti egyik szülővárosában, a 60-as évek „beteg, korrupt és félelem uralta” Philadelphiájában kezdte.
„Rengeteg nagyszerű épületet, vasútállomást és gyárat fújkálnak tele. Elmondhatatlanul borzalmas. A fák sorra tűnnek el és graffiti veszi át a helyüket mindenütt” – lovalta bele magát az apokaliptikus hangnembe a rendező, és lehet, hogy még jobban felizgatta volna magát, ha nem lenne már évtizedek óta a transzcendentális meditáció elkötelezett híve.
A megnyitón az is kiderült, hogy Lynchet azért nem csak a falfirkák bosszantják a világban, hanem a rövidlátó kormányok is, akik válság idején elsőként mindig a kulturális kiadásokat metszik vissza. „A pénz uralja a világot, mint tudják, és az iskolában is a zenei és művészeti órákat szórják ki először a tananyagból."
"Szánalmas egy dolog ez. Szóval maguk maradjanak csak továbbra is a művészet bajnokai!”
– bíztatta a brisbane-i polgárokat, akik szerinte roppant szerencsések, hogy szép, új múzeumot épített számukra a bölcs városvezetés, amelyben még David Lynch műveit is kiállítják.