A jelenleg tizenháromezer követőnél járó oldalon naponta három-négy posztban árad Lackfi prózája, versei, sztorijai, vicces kis szösszenetei, mindig valamilyen figyelemfelkeltő, áltában irtó cuki vagy szürrális-meghökkentő képpel kísérve - tipikusan olyan képekről van szó, amik megakasztják az olvasót a hírfolyam unott görgetésében, és aztán egyszerűen nem lehet levenni róluk a szemet.
Ki ne akadna fönn például a női arcon mászkáló csigák látványán, hogy aztán leesett állal vesse bele magát a kép fölötti, Természetes kozmetikumok című, meglehetősen bizarr mininovellába?
Minden eszközt bevet itt Lackfi, hogy rávegye a gyanútlan facebookozót az irodalomolvasásra!
Aztán ott vannak az egy-két soros, teljesen őrült versátiratok, ezek a legnépszerűbb tartalmak az odlalán (leszámítva a népes Lackfi-családról készült fotókat). Egy-egy ilyen poén ötszáz, néha ezer like-ot érhet:
"Hörgőkből fölzengő,
hörr-hörr-hörr elfekvő,
mackósajt, szívgyógyszer,
megmurdelsz majd egyszer."
"Csiribiri, csiribri bojtorján,
légyláb lép a főtt tarján."
"Szilágyi Örzsébet e-mailjét megírta...
emotikonokkal azt is telesírta!"
"Bóbita, Bóbita tapló, villog
a nyelvben a pírszing,
díszlik a popsin a tetkó,
állati kúl ez a fíling."
"Attila, van itthon SÖR?
Tudod, hogy nincs.
Bocsánat!"
Olyan is volt a közelmúltban, hogy Lackfi aktuális bulvárhíreket dolgozott fel két versszakban, például egy piros Ferrari karambolját:
Ferrari, Ferrari táncol,
Ferrari, Ferrari durva,
döglik a szélre kitúrva,
füstöl az égbe a lóvém,
ejnye, te, ejnye, te... céda!
Szóval szerintünk Lackfi Jánosé volt 2015-ben a legőrültebb, legszórakoztatóbb írói Facebook-oldal. Hogy menyire van helye az irodalomnak, költészetnek, komoly nagyverseknek a Facebookon, arról itt írtunk hosszabban.
Lackfi Jánossal készült interjúnkban kiderült, hogy Lackfi teljesen tudatosan építi és használja a közösségi médiát saját céljaira. Szerinte nem kell félni attől a folyamattól, hogy a költészet bekerül az ilyen hétköznapi terekbe, sőt, minél több verset kell feltenni online felületekre, mobilappokba, az aszfaltra.
"A Facebook-adatlapomon egy-egy verset akár tíz-húszezren is megnéznek, esetleg több százan lájkolnak. Pedig nincs pucér nő, se cuki cica, se isszonyúmélységesmély bölcsessségek, se hogyanfogyjunkhúszkilót, csak rövid szövegek és képek összjátéka. Mi ez, ha nem menőség?" - mondta.