Nálunk a Karácsony utáni első munkanapon tűzi műsorára az Uránia egy alkalommal a Tévedések vígjátéká-t. A londoni Globe színház előadásai korhűek, vagyis a közönség állva nézi végig a darabot a különlegesen kiképzett színpad körül. És mivel a közönség a színházban mindig spontán faktor, ezért lehetetlenség patikamérleggel kimérni, hogy bizonyos színpadi akciókra milyen lesz a reakció.
A Globe színészei azonban nem félnek ettől a spontaneitástól, hiszen lépten-nyomon „használják a nézőket",
akik hol nemesi gyülekezet, hol csőcselék, egyszerű polgárok szerepében találják magukat, és alkalmasint utat kell adniuk egy éppen arra közlekedő herceg és kísérete számára.
Az angol reneszánsz színház építészeti sajátossága, hogy
a színpadot és a közönséget gyakorlatilag nem választja el egymástól semmi,
hiszen azok, akiknek a jegye nem a háromemeletes fedett „lelátó" valamelyik ülőhelyére szól, ott állnak közvetlen közelében a színpadnak, amelynek középső részét gyakran meghosszabbítják előre, így az itt mozgó színész valóban a nézők gyűrűjében érezheti magát, még ha másfél méterrel magasabban áll is. A felvételen jól játszik a közönség (lehetetlenség lenne csak a színpadot és a színészeket mutatni), azonban ennek a moziból nézve nemhogy nincs elidegenítő hatása, hanem inkább fokozza a jelenlét, az egyidejűség érzését.
A világszerte vetített Globe-filmek sokféle kameraállásból, nagyszerű kép- és hangminőségben adják vissza a színielőadás egyszeri csodáját.
Január elején láthatjuk majd Budapesten, moziban a III. Richárdot. A londoni Almeida Színház produkciójában a címszereplőt alakító, hollywoodi filmekből ismert Ralph Fiennes olyan partnerekkel játszik együtt, mint az Oscar-díjas Vanessa Redgrave Margit királynő szerepében és a 81 éves Susanna Engel York hercegnőjét alakítva.
Az angol színészek között a III. Richárd az egyik legrettegettebb szerep, mert szinte senki nem ússza meg valamilyen fizikai bántalom nélkül"
- mesélte egy interjúban Ralph Fiennes, akit az Almeida művészeti vezetője, Rupert Goold rendező vett rá arra, hogy három órán keresztül görnyedve tartsa magát a színpadon.