A mintaprojekt április 13-án indult el a Megint kitaláltunk valamit című műhelybeszélgetéssel, amelyen a „My Story”-t előkészítő társintézmények, pedagógusok és partnerintézmények képviselői vettek részt. Az eseményen izgalmas párbeszéd bontakozott ki
a diákok megszólíthatóságáról és múzeumba csalogatásáról, a megújulás szerepéről és az intézmények együttműködési lehetőségeiről.
A kerekasztal-beszélgetésen nem csupán a közösségi videózás módszertanáról, hanem a sajátos nevelési igényű gyerekekkel való foglalkozás nehézségeiről és lehetséges buktatóiról, az iskolán kívüli oktatási terek – így a múzeum – iskolai életbe való bevonásának pozitívumairól és problémáiról is szó esett.
A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt keretében megvalósuló „My Story” elindulásához több hónapos megelőző munkára volt szükség. Így a szervezők izgatottan, de felkészülten várták az első workshop résztvevőit, akik az Eötvös József Gimnáziumból érkeztek.
A 10 diákból álló zárt csoport két múzeumi szakember irányításával ezekben a hetekben is tevékenykedik.
Az öt alkalomból álló workshop-sorozat alatt egy-egy múzeumi tárgyat, történetet, legendát járnak körbe, és az ezekben felfedezett értékekhez keresik a kapcsolódási pontokat. A közösségi filmezés pszichológiai hátterében a szerepjáték áll:
a kiállítóterekben játszó diákok ugyanis a filmesek bőrébe bújnak, és így képesek a saját helyzetüket is kívülről látni.
Az egész folyamatot a háttérben Győrffy Virág pszichológus és Bertalan Éva szociálpolitikus kíséri, akik elősegítik azt is, hogy más muzeális intézményben ugyancsak alkalmazhatóvá váljon a módszertan.
A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek elnevezésű, a Széchényi2020 program keretében megvalósuló projekt vezetője a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ. A Soproni Múzeum mintaprojektjéről bővebb információt talál itt.