Idén ünnepli fennállásának 150. évfordulóját a New York-i Metropoliatn Művészeti Múzeum, a Met. A születésnap miatt pedig indítottak egy érdekes kampányt, amibe a látogatóikat is bevonják. A Met Stories elnevezésű kezdeményezés keretében a nagyközönség tagjai a MyMetStory címkével ellátott írások, fényképek vagy videók révén oszthatják meg a közösségi felületeken vagy a múzeum saját honlapján az intézményhez kötődő személyes történeteiket.
A múzeum a saját közösségi oldalain is meg fog osztani néhányat a bejegyzések közül. A projekt részeként egy 12 epizódból álló videósorozat is készül, amelyben művészek, tanárok, kurátorok, múzeumi alkalmazottak és dizájnerek mesélnek saját, az intézményhez fűződő élményeikről.
Max Hollein, a múzeum igazgatója azt mondta, „a Met tele van történetekkel, amelyek
egy részét a kiállított tárgyak őrzik, másik részét pedig az intézmény látogatói.
Ez egy olyan hely, ahol mindenkit szívesen látunk és ahonnan mindenki egy történettel tér haza.” A New York-i Metropolitan múzeumot néhány amerikai üzletember, pénzügyi szakértő, vezető művész és gondolkodó hozta létre 1870-ben.
A Met az Egyesült Államok legnagyobb művészeti múzeuma,
és a világ három leglátogatottabb művészeti intézménye közé tartozik az évi csaknem hétmillió látogatójával. A kerek évfordulót ünneplő eseménysorozat középpontjában a március 20-án nyíló Making The Met, 1870-2020 című grandiózus kiállítás áll, ami az intézmény gyűjteményéből összeválogatott, több mint 250 alkotás, köztük a látogatók kedvencei, valamint a törékenységük miatt csupán egyszer-egyszer kiállított kincsek révén kalauzolja végig az érdeklődőket a manhattani múzeum történetén. A 2020-as év további fénypontjai közé tartozik a felújított British Galleries megnyitása, a 150. évforduló alkalmából a múzeumnak ajándékozott új műtárgyak bemutatása, interkulturális installációk elindítása és számos ünnepi program, esemény.