Restaurálás közben derült ki a 400 éves festményről, hogy Rembrandt műve
![Rembrandt, festmény, restaurálás](https://cdn.origo.hu/2023/12/p8lqTbeCFddnL6ZYjaLD9UXWFAqY6jZsB4MO-7K75DU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2IyMDFjZTI3ZWY2NjQxZGViMjJhYWE0ZTFlYzVjMjBj.webp)
A pennsylvaniai Allentowni Művészeti Múzeumban kiállított Fiatal nő arcképe című olajfestményt Rembrandt műhelyének tulajdonították. Két éve a festményt a New York-i Egyetemre küldték restaurálásra és megtisztításra.
Az egyetem restaurátorai akkor kezdték gyanítani, hogy Rembrandt művével állnak szemben, amikor eltávolították a legfelső festékréteget és a fekete, sűrű lakkréteget, és feltárult előttük a holland mester jellegzetes ecsetkezelése.
Festményünkön több lakkréteg volt, és ez elrejtette az eredeti ecsetkezelést és az eredeti színeket
- magyarázta Elaine Mehalakes, a múzeum alelnöke.
A restaurátorok röntgennel, infravörös és elektronmikroszkóppal is megvizsgálták a festményt, hogy alátámasszák véleményük helyességét.
A tudományos elemzés feltárta az ecsetkezelést, annak lendületességét, amely annyira jellemző Rembrandt munkáira
- mondta Shan Kuang, a New York-i Egyetem Szépművészeti Intézetének restaurátora, aki a Fiatal nő arcképét restaurálta.
Független szakérők, akik a restaurálás után megvizsgálták az 1632-ben készült festményt, egyetértettek a New York-i szakemberek véleményével.
Amikor 1961-ben a pennsylvaniai múzeumhoz került a festmény, Rembrandt művének tartották. Egy évtizeddel később döntött úgy egy szakértői csoport, hogy a holland mester egy segédje készíthette azt.
Az alkotó kilétének megváltoztatása, a tulajdonítás nem szokatlan: a legtöbb festmény, amelyet az évszázadok során Rembrandtnak tulajdonítottak, 688 volt, a legkevesebb 265.
A Fiatal nő arcképét június 7-től fogják kiállítani az allentowni múzeumban.