Az egyik legnagyobb kortárs brit festőnek tartott David Hockney normandiai házába vonult vissza, ahol leginkább tavaszi fákat fest, mert szerinte most ilyenekre van leginkább szükség. Hockney alkotásaiért dollármilliókat fizetnek a műgyűjtők, két éve a Christie's New York-i árverésén több mint 90 millió dollárért (28 milliárd forintért) kelt el 1972-es Portrait of an Artist (Pool with Two Figures) című festménye.
Idén februárban pedig 23 millió fontért (9,2 milliárd forintért) cserélt gazdát a Sotheby's londoni aukcióján The Splash című képe, amelyet 1962-ben Los Angelesben festett. Legismertebb alkotásai között van a Westminster-apátság üvegablaka is, amellyel 2018-ban készült el.
Hockney március eleje óta él normandiai házában, amelyet nem rég vásárolt és újított fel többek között azért, mert vonzotta a vidék sok virágzó gyümölcsfája. Ezeket a fákat rajzolta, mikor kezdett eldurvulni a koronavírus-járvány. „Sokan mondták, hogy a rajzaim segítenek elszakadni attól, ami jelenleg zajlik” – írta a BBC-nek levélben a festő.
Egyik képét, amelynek címe, Do Remember They Can't Cancel the Spring ('Emlékezz, a tavaszt nem lehet törölni'), már publikálta is, ezt követte kilenc szintén friss festmény ebből a sorozatból. „Folytatom a munkát, mert
úgy látom, ez most különösen fontos. Elég bolond módon elvesztettük a kapcsolatot a természettel,
holott a részei vagyunk, nem kívülállók. Ez idővel véget ér, és akkor mi lesz? Mit tanultunk?” – írta a lapnak Hockney.