Vágólapra másolva!
Már a járványügyi korlátozások bevezetését megelőző két hónapban is több mint tízezer jegyet értékesített az online színházi előadásokra az eSzínház, mostanra viszont egyre kelendőbbek a virtuális előadásokra szóló jegyek - írja hétfői számában a Világgazdaság. Légrádi Gergely vezető elmondta, a projekt fő célja a közönségépítés, és hogy a határon túli darabokat is el tudják juttatni az érdeklődőkhöz.
Vágólapra másolva!

Az ország első hazai fejlesztésű, a szakma aktív bevonásával létrejött előadóművészeti streamingplatformja az eSzínház, amely szeptemberben lépett a piacra. Légrádi Gergely vezető a lapnak elmondta: az eSzínházat az Alapítvány a Színházakért nonprofit szervezet működteti.

Az elsődleges cél nem a pandémia miatti kárenyhítés volt, vagyis nem a színházak túlélését segítő bevételszerzés, hanem a közönségépítés és a színházi előadások rögzítése. Ugyanakkor ma már az eSzínházon keresztül értékelhető mennyiségű bevételhez juthatnak a színházak.

Légrádi Gergely szerint az eSzínház maradt majdnem az egyetlen platform, amelyen keresztül megfelelő minőségben el tudják juttatni a nézőkhöz mind a rögzített, mind az élő előadásokat. A jelen idejű streaming nem visszatekerhető, minden akkor és ott történik,

a néző pedig lényegében a színpadról láthatja az előadást, miközben van olyan közvetítés, amikor a néző interaktív módon maga váltogathat két különböző kameraállás között.

Az előadások részleteinek finomhangolását a színházakkal együtt végezte el az eSzínház csapata, így olyan szolgáltatás jöhetett létre, amely a film eszköztárával új minőségben képes átadni a színház élményét csetszobával, online közönségtalálkozókkal és folyamatosan bővülő kellékekkel.

A több mint tízmillió forintos beruházással kifejlesztett integrált rendszer streamingplatformot használ, miközben a színházak vagy kiépítették a felvételhez szükséges technikát, vagy bérlik. A virtuális nézőtér megnyitásával

a színházak eddig nehezen elért réteget képesek megszólítani,

ezért a pandémia után sem állnak le a streameléssel.

Az egyik fő cél, hogy a magyarországi és határon túli előadásokat földrajzi korlátok nélkül el tudják juttatni minden érdeklődőhöz, akár angolul feliratozva is. Az eSzínház eddigi közvetítéseire 25-30 százalékban külföldön élő magyarok vásároltak jegyet, ami azt mutatja, hogy számottevő kereslet van a magyarországi és a határon túli magyar színházak előadásaira külföldön és belföldön is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!